För få timmar för allt skoj..

Det är verkligen så. 24 timmar räcker fasen INGENSTANS. Man hinner knappt vakna förrän det är dax att gå och lägga sig igen. Och, nej, det är inte så att jag går upp kl 4 på eftermiddagen. Jag stiger upp vid 9 på morgonen och försöker hålla "normal" dygnsrytm. Men 24 timmar är inte tillräckligt.

Idag har jag hunnit med en del men jag borde hunnit ännu mer.. WHAT TO DO!??!!?
Dagens bravader..
Telefonen ringer - typ 18 ggr mellan kl 09 och 10..
Dusch.
Fältan och köpa med mig take away sallad till Loi.
Lunch.
Lekt med Loi's dotter.
Min singaporeväninna kommer förbi Loi också.
Fikat.
Lekt mer med Loi's dotter.
Ringt jobbsamtal.
Skjutsat singaporeväninnan till hennes syster.
Åkt till konsthandeln och köpt saker.
Kört hem för att umgås lite med mammy.
Springer på K utanför porten.
Hoppar in i hans taxi (tillsammans med honom såklart!) för att köra 4 kvarter till deras nya lght på Sibyllegatan.
Kollat in lghten. VERY NICE!
Fikat med K och hans husband.
Hem och växla några ord med mammy.
Sticka ut igen. Nu för att rädda N från en skum date.
Räddat N från daten (typ iaf).
Köpt take away middag på Thaistället på Valhallavägen.
Hem till N och ätit.
Kollat på tv.
Prommat med N's vovve.
Pratat i telefon.
Kört hem.
Pratat i telefon.
Borstat tänderna.
Pratat mer i telefon.
Datorn..
Och snart natta.
Har 1000 saker kvar att göra men klockan är redan 02.

Finns det ingen hurtig politiker som kan införa 32 timmars dygn?? Eller kanske 35 timmars dygn. Då skulle det räcka att jobba en hel dag i sträck så kunde folk vara lediga 6 dagar i veckan!! FAB! Plus att jag skulle hinna göra mer saker!

Tomorrow is another day! Och med tanke på att de 1000 saker som jag har kvar att göra kommer att skjutas på morgondagen så kommer tiden att vara ännu mer knapp. Plus att imorgon kväll går bort eftersom jag ska på en tillställning då. Oh well...
:-)/C

Kommentarer
Postat av: nollåttan

låter som om du behöver en PA, pronto!

2007-06-15 @ 07:43:27
Postat av: C

Nollåttan
Hehe, jag håller helt med dig. Jag fikar och PA'n fixar!! :-) Fast jag skulle faktiskt behöva en PA för att organisera saker åt mig! One day - maybe! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback