Dallas vs Rivieran del 1 - eller förresten ALLA DELAR så att det är "over and done with"... ;-)

Så här börjar den absurda drinks & dinner kvällen...

Pratar med C:
- Jo, jag pratade med Edward G. han kommer också med på middag. Han föreslog att han kommer hit först.
Jag:
- Kanon, men jag trodde att han var på kontoret i Cannes för han har bjudit med mig på drinks på 3.14 med Lloyd??
C:
- Jaha? Men kommer du hit eller?
Jag:
- Jag ringer Edward G. Förmodligen tar vi en drink i Cannes och sedan kommer vi över!

Ok, det var det samtalet. Easy-peasy!

Sedan blir det 184728 turer innan vi slutligen ses. Först ska jag till 3.14, sedan är de på Farfalla och när jag nästan är där så är de på väg till 3.14 i alla fall..... SUCK! Några tjejer hade de lyckats "ragga upp" på vägen också!?!? Föga förvånande....

Till slut sticker Edward G och jag mot Cap d'Antibes efter drinkar på 3.14.... Till tjejernas besvikelse..

Så när vi kommer hem till C ropar hon:
- C (alltså jag!), KOM HIT!!
Hon är på övervåningen så jag går upp. Där ska hon anförtro mig en hemlighet (hihi och nu sitter jag här och tänker posta den på Internet.... oh, well..).

Hon har minsann haft 6 HELA NATTEN! Eeeehhhhh, nu fattar jag INGENTING. Hon dejtar ju Marco - världens coolaste kille - och han var i italien inatt?!?!?!?

Jo, hon försäkrar mig att "this is something else!" "Something that really means alot"..
JA, MEN VEM ÄR DET DÅ???
- Sorry, you are my best friend and I know you wouldn't tell ANYONE but.. I can't tell you right now. We have to decide what to do???

Ok, va f*n är det jag hör?!? Och vem kan denna mystiska person vara?? Det måste vara något känsligt. Och hon har ju faktiskt gått bakom ryggen på Marco!? Killen som varenda italienska skulle springa benen efter sig för! Det gör de förresten redan i  form av fans/groupies...

Jag luskar, man är ju inte dum;-). DET ÄR HENNES EX BÄSTA VÄN hon spenderat natten med... Alltså, hon och hennes ex. ska till Bahamas över nyår - vilket är mycket märkligt eftersom hon träffar Marco. Och nu har hon hoppat i säng med ex:ets bästa vän och "it's something else".... Förlåt, men kan man trassla till det MER??? Och hon verkar nöjd?!?! What the ....???

Jaha, hon ska fixa iordning sig så jag går ner och väntar med Edward G. Skulle jag inte ha gjort. När jag kommer ner i köket frågar han vem jag "ligger" med??? HELLO??? Är detta sexdiskussionsafton, eller??
Vaddå "ligger med"?? Ja, så vill han ha en redogörelese för de senaste 4 åren?!?!? Han tycker att det vore roligt att veta?!?!? Han blir jättebesviken när han inser att senaste året har jag varit tillsammans med Mr. N och efter det har jag bara längtat efter Mr. N. Inget spännande då! Men tydligen har han diskuterat mitt sexliv men någon under veckan och de har lyckats luska reda på en hemlis... Och jag har INTE skvallrat, that's for sure! Skit händer, tydligen...

C kommer ner och är fixad. Vi ska på middag hos Marco!?!?! SHIT! Hon menar inte allvar!??!
Hennes dejt som hon bedragit några timmar tidigare. Edward G blir sur för att varken C eller jag vill diskutera snuskiga saker, plus att han inte känner Marco. Han skyller på att han är trött och måste hem och sova. C och jag packar ihop oss och sticker till Marco. Hua!

Väl hos Marco lagar han mat, som vanligt - FANTASTISKT GOTT! Under middagen säger han helt plötsligt:
- Jag har inte hittat kvinnan att gifta mig med.
Sedan vänder han sig till mig och frågar:
- Har du varit gift?? Vill du gifta dig någon gång??
Ok, det känns inte riktigt stabilt. C sitter ju vid bordet och är ju TYP hans tjej?!?!?! Som han tydligen inte vill gifta sig med. Hon blir jätteupprörd men försöker låstsas som ingenting.

När vi sedan åker därifrån får jag höra:
- Jag fattar inte!!! Han har inte nuddat mig en enda gång under HELA kvällen. Inte ens en ordentlig kyss när vi gick. PLUS att han bara STIRRAT på DIG HELA KVÄLLEN! VA SJUTTON BETYDER DET???

EH... Vad ska jag svara på det??????? JAG har ju inte gjort någonting! ALLS!

Sura miner. C är skitförbannad på Marco. Och ex:ets bästa vän hade lovat att ringa under dagen vilket han inte heller gjort. Dubbelt arg kan man gott påstå att hon är!!!

Oj, va jobbit det är att skriva så här mycket....

Hur som helst. Jag har då blivit pusselbit 3 i triangeldramat med Marco?! Fråga mig inte hur. Han är super men jag är INTE intresserad och har inte varit heller!! Hon "trianglar" dessutom med sitt ex och med ex:ets bästa vän. PLUS att hon "trianglar" med Marco och ex:ets bästa vän?!

Hur som helst var jag ANINGEN MATT när jag gick och la mig den kvällen!?!? Att folk inte bara kan HÅLLA SIG PÅ MATTAN! Man sårar ju inte bara andra utan även sig själv. Och dra in mig i något jag inte har med att göra bara för att man antar att han är intresserad?!?! Nä, suck! Hålla sig utanför är min ambition!

PUST, nu ska jag nog koka thé! Eftersom decaff med mjölk och chokladpulver smakar PECK!

CIAO!/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback