Diary blogging från flygplatsen igår... Spontanparty i London:-)

Joråsatteeeeeh.....

 

Oj,oj, knappt 2 timmars sömn, med en revelj i mitten sitter jag på Heathrow och börjar känna mig… hm… full??? Bakfull?? Eller hm.. trött?? Kanske lite av varje. Igår var nästan hela London STÄNGT. Här åker man till en storstad för att det borde hända något där! Men icke den 25:e.... det var STÄNGT… Ingen public transportation, inga taxibilar… inget öppet.. helt sjukt, i en stad med 10 milj invånare av ALLA nationaliteter och ALLA religioner.. WHAT undrar jag!??! Igår ,den 24:e, var affärerna öppna men på kvällen hände det inte mycket och inte ens alla restaruranger var öppna..


131398-196
 

Sitta inne och uggla igår var absolut inget alternativ. Så, S och jag ringde helt sonika vår chaufför som fick skjutsa runt. PERFEKT. Jag ska ALLTID ha privat chaufför när jag är i London (I wish..;-). Glida runt i en splitterny Mercedes med någon som öppnar dörren är RÄTT nice kan jag lova.


 

Hur som, vi ringde ”drivern” och stack till Mandarin Continental – SJUKT nice hotell med 5 stjärnor. Och, så rätt vi hade! Där fanns det folk! Och inte bara folk, kul folk dessutom. Så – guess WHAT?? Fest blev det..

131398-195

Ett glas vin och 4 glas champagne (aj, aj, aj, inte bra…) senare var klockan 3 och vi som var tvungna att stiga upp i ottan. Eller, jag var nog egentligen inte det men eftersom hela London är stängt tog jag det säkra före det osäkra och åkte samtidigt som S till flygplatsen. (shit vilken pensionär jag har blivit. Nu måste jag vara uppe i en miljon vuxenpoäng… USCH! Äh, jag kompenserar med att jag drack massa champagne och bara sov 2 timmar – det måste ju dra ner lite på skalan ändå??)  Klockan ringde, eller snarare skulle ringa vid 5. Kl. 10 över 4 väcks jag av S som säger ”- Time to get up, driver is here in 20 minutes.” OMÖJLIGT tänkte jag och kollade mobilen, WHAT.. klockan är ju bara 10 över 4 – ”Are you crazy??”. Ooops, German time… Ok, så somnade om. Men kollade först att jag ställt väckning på mobilen och YES.

Väcks igen av S som meddelar att det är dags att gå upp. Men klockan har ju inte ringt?? Joho då, men någon var visst trött och champagnedrucken och har sovit ÖVER alarmet. Händer ALDRIG.. Men, nu som sagt, så jag får väl lägga till det till CV’t..

Så, nu har S checkat in till Miami och här sitter jag. 6 timmar innan flyget ska gå.. SKOJ – NOT! 

När baren stängde igår var vi 3 sällskap som slog ihop oss i jakten på ett öppet ställe med alkohol (sjukt dum man blir efter några glas champagne..). Och vi stack till – Iraniern runt hörnet i Knightsbride. Det visade sig vara ett grymt bra drag eftersom det förmodligen var enda stället öppet efter midnatt. Dessvärre gav de oss bara 45 minuters dispens och undrade med stora ögon om vi verkligen var övertygade att vi skulle hinna dricka 1 liter vodka och 2 flaskor champagne på den tiden – vi var 8 personer…

           

Men vi grejade det – nästan. Det som var kvar i Absolut flaskan tvingade de S och mig att släpa med oss hem! Typ 1 dl. vodka kvar i flaskan hahahahhaha. De fantastiskt trevliga gentlemännen åkte sedan taxi med oss till dörren för att försäkra sig om att vi kom hem ok. THATS nice!

I Sverige får man slåss med looser stureplansstekarna för att de minsann ska ha SIN taxi, NO GENTLEMEN THERE….. Fast det är väl ingen nyhet. Ringa drivern var inget alternativ – vi hade sagt att vi skulle ringa vid 9 för då behövde vi säkert åka hem men vi glömde bort honom då champagnen beställdes och det är förmodligen RÄTT fräckt att ringa och väcka vid 3…

Ja, ja. Nu är det ”bara” 1 och en halv timme kvar tills jag kan checka in… SUCK, om jag ändå kunde florera i TAX-FREEn så hade det känts mycket bättre men nu får jag sitta UTANFÖR och vänta på att min Zurich flight ska öppna sin check-in. Kul dag jag har framför mig, Zurich i 2 timmar och sedan connection till NICE. Tur att jag kommer hem ikväll i alla fall… CANT WAIT! I brist på annan att slösa kärlek på så är ju FRANKRIKE min stora kärlek.. Jo, förresten, apropå kärlek, det blev inte ens en latte med Mr. N. Eftersom tågen inte gick igår och vi skulle åka tidigt idag fick vi inte ihop det att åka ner till honom och hans föräldrar. Buhu.. men egentligen var det nog bara bra… Tänk om jag SAKNAT ännu mer om vi träffats. Äh, jag har ju bestämt att jag flyger tillbaks den 5 januari för Hong Kong partyt i London så jag kanske träffar honom då.

Oh, well, ska nog luta huvudet på laptopväskan och snooza lite. GOOD NIGHT!
/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback