Oj, redan sju!

Nu förstår jag helt plötsligt varför mamma TJATAT om att jag ska gå och handla middag. Klockan är ju redan 7.. jag trodde den var typ 4 (Det blir ju natt redan då och sedan har man ju ingen aning om klockan är 4 på eftermiddagen eller på morgonen...)  Och, ja, jag har varit och handlat. Det blir räkor och kokt potatis.. Åter igen cravings... som blodpuddingen till lunch...

Appropå tjat. Shit, så tjatigt det blir i längden - ska bli skönt att åka hem och slippa bla,bla här och bla,bla där... Vem pratar du med? Vart ska du? Vad ska du göra? När kommer du hem? Oj, så bart klädd du är... Det är kallt ute. Nä, oj så tajta dina byxor är. osv. osv. HELLO! Jag är vuxen.. har klarat mig själv i flera år. Känns som jag är satt under övervakning... I know, de vill ju bara väl. Men ibland kan "vill bara väl" bli GANSKA JOBBIGT!!

Nä, städningen och packandet har inte direkt gått i 400 km/h idag så det är väl dax att göra ett sista "ryck"..!

À plus tard!/C

Kommentarer
Postat av: Linda

Bonjour C!

Hur hamnade jag här, ? -Ja ,det bara blev så..på jakt på nätet , och så * ping * hittade jag hit. Märkligt!
Vad intressant med en konstnärs-versus-livs-mode-åskådningsbogg. Det fyllde ett utrymme hos mig som nu blivit till nyfikenhet; berätta hur det blev som det blev: ditt yrke, din boplats i Cannes, din blogg- den är bra!

jätteroligt att läsa dina roliga sägningar..jag kikar in igen senare...ha det gott så länge.

2006-12-03 @ 19:48:53
Postat av: Mimmie

Håller med dig - man tröttnar.

Postat av: C

Re: Linda

Så roligt att du gillar bloggen!

Jag återkommer med "hur livet hamnade här"! Det är en lång historia men i korthet är jag tidigare marknadsförare/affärsutvecklare. Har även konstnärsutbildning (eftersom det är mitt KALL!) Så, en dag blev det dax att bestämma sig. Och jag vill ju inte sitta, 80 år gammal, och ångra att jag aldrig gjorde något åt min kreativa sida!!

Jag gillar också att vara "levnadskonstnär" och vart, bättre än i Frankrike, kan man göra det? Man NJUTER av livet, och vädret, och kulturlivet, och närheten till Italien, och... ja den listan kan bli lååång! Som konstnär är det dessutom otroligt inspirerande med lanskapet, ljuset osv. Och jag måste medge att jag älskar alla galna upptåg som på något konstigt sätt bara händer just där!!

Ja, det var lite i alla fall. Kul att du gillar det jag skriver, för jag gillar att skriva!!:-)

Ha så gott själv! À bientôt!:-)/C

2006-12-03 @ 22:04:41
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: C

Re: Mimmie
Ja, tänk om man kunde skruva ner volymen på "tjatarna".. så skönt det skulle vara ibland!
:-)/C

2006-12-03 @ 22:05:31
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback