2 kg lax eller ½ citron och 1 avokado

Forts. från middag på Roppongi.

Jo, pratar mat med J och L så berättar jag att jag här om dagen köpt 2 kg lax. De började ASGARVA och tyckte att det var typiskt mig. ??? Jag fattar ingenting. Aldrig tidigare har jag köpt 2 kg lax men de syftade tydligen på att jag handlar konstiga saker. Eller som L sa "hahahhahaha, jo, antingen 2 kg lax eller ½ citron och 1 avokado". Hahahaha, det tyckte jag var roligt - vaddå ½ citron och 1 avokado? Nåväl. Alla har väl sina märkliga ryck ibland.

Hur som, så lagade jag laxsoppa på 1 kg och frös in 1kg laxfilé som det var! Det måste väl ändå motsvara 1000 vuxenpoäng! Anyway, jag har ju aldrig någon mat hemma (varken i Cannes eller hos mamma, det blir tyvärr ofta middag ute..) men nu finns det ju något i alla fall! Kanske lite tråkigt att bara ha lax dock MEN det är nyttigt!

Dodo dax!
Bonne nuit!/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback