Mulberry på Wedins? Och FENDI på Din sko..

Jag var ute i Kista Centrum idag (oj, va tråkigt med alla dessa centrum med same-same butikskedjor..).

I alla fall, jag blev SÅ FÖRVÅNAD när jag hittar följande....

En Mulberry Elgin väska - från ESPRIT.... på Wedins


Ett par FENDI ballerinas - på Din Sko


Ja, naturligt vis inte ÄKTA vara men SLÅENDE LIKT! (Båda bilderna är på orginalen.)

Ibland undrar man - vart går gränsen för olaglig kopiering?? "FENDI" skorna på Din Sko hade svarta sömmar och inte orange som på orginalet men det var ingen tvekan om vart designen kommer ifrån!

"Mulberry" väskan från Esprit kommer förmodligen bättre undan - den är inte HELT uppenbar men ändå tillräckligt mycket i mitt tycke!

MÄRKLIGT!

Nåväl, ingentig går väl ändå upp mot äkta vara! Det må vara dyrt ibland men finish och kvalitet är ju oftast vad man betalar för! Sedan finns det såklart undantag men lite vett att bedöma har man väl också själv! ;-)

Bonne soirée!
/C

Tillägg:
Och, ja, jag kan också köpa saker som påminner om något annat men KOPIOR undviker jag, de är inge skoj! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback