Och så blev det med den middagen...

L ringde.
-Jag vill träffas. Kan vi inte ta en fika eller nå't? Jag vill ut och se folk och saker - inte bara ett kontor och reklambyrån 24 timmar om dagen.
Och eftersom jag är så svårövertalad....
-OK! Bara en sak. Kl 8 ska jag på middag till K.

Så, vi ses och går till SAK och därefter Hotellet. Mindre folk än vanligt på "fritidsgård" Hotellet. Skönt! Vid 10 i 8 börjar det bli lite brått. Pussar TJA till alla och springer ut. Kollar mobilen... Oj, ett SMS från K - skickat vid 11 imorse: Jag är krasslig och sängliggande, det blir ingen middag. PUSS

Ok, vända på klacken och tillbaks till Hotellet då! Bestämmer med L och M att gå ut och äta. Kollar bord på Mamas and Tapas men det ska ta en halvtimme. Så medans vi står där och dividerar - hmmmm, är inte killen där borta extremt bekant?? Hmmmm, vartifrån??? Hmmmm. Så ser jag bakom honom - S!!!! Det är fransosgänget från Lund! Helt galet. Hur ofta är jag och äter på Kungsholmen? Och nu står de där! Så skönt att få prata lite franska! Längtar hem igen!! Dessutom har jag inte sett X sedan just Lundatiden. SUPERKUL!!

Nä, fick inget bord så vidare till Caliente. Käkar som vi aldrig sett mat förut (kl har blivit typ halv tio). Sedan ringer fransoserna och tjatar - Häng me! Kom hit! NEJ, inte åka hem - VI är ju ute! Kom hit! Men, nä, inget biter.. Skjutsar hem L och M och sedan hem. Skönt!

Imorgon blir det stressigt värre. Ska träffa P för genomgång av färgkarta och skisser. Ska träffa L för - typ fika/häng/shopping. Ska åka iväg och slänga kartong på sopstation utanför stan. Måste jobba MYCKET. Borde försöka få tag på R för detaljer om vernissagen... Nä, oj så mycket det blev. Lördag och allt....

Dax för dodo!
Bonne nuit!/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback