Parfym som doftar...hm...bastu??

Jag vet inte, men ibland tycker jag att alla doftar samma-lika. Själv gillar jag dofter som inte luktar uppenbart parfym utan kanske trä eller mint eller så. Och som inte alla andra också doftar!

En riktigt nice vinterdoft är Rochas "Tocade" - den doftar riktigt skumt! Det gillar jag. Om jag ska beskriva med mitt luktsinne luktar den varmt, lite åt bastuträ hållet. Den innehåller bland annat bergamot, ceder, ros, benzoin (typ kåda) och vanilj. Hur som helst frågar ALLTID folk på stan vad jag har för parfym de gånger jag anväder den. Till och med killar stannar (kanske de vill åt den själva ;-) ) Den introducerades -94 och jag tror inte att man hittar den överallt. 

Tocade Perfume by Rochas, 3.4 oz Eau De Toilette Spray for women

Hur som helst är det en märklig doft och det går inte att förklara varför man inte kan sluta lukta på den - för det kan man inte.... Kan dofta lite starkt i början men efter ett tag på huden doftar det bara smarr!

Bonne après-midi!/C

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du är utmanad:

http://angelicca.blogg.se/061106153648_utmaning_stilikoner.html

Postat av: C

Re:Angelica
Utmaning antagen! Hahahhah, Ska nog hitta något skoj att bidra med! :-)/C

2006-11-06 @ 17:01:38
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback