Tessan gillar inte kyla!

Jo, kom faktiskt upp i rimlig tid för att åka iväg och jobba. Sprang ut och satte mig i bilen, vred om nyckeln.... INGENTING. Alls. Inte ens ett "klick". Bara tyst. Skit! Jag som har så bråttom. Måste hämta målarsaker innan kl.12. Med dött batteri kommer jag ju ingenstans. Min trogna bil "Tessan" som funkat i alla väder och kört härs och tvärs genom Europa. Nu får hon lite snö på sig och... blir arg. Och är dessutom bara 4 år gammal. (när jag öppnade motorhuven fann jag olivkärnor och blad från olivträd, hahahhaha! längtar ner!)

Jaha, fiskade tag på byggjobbarna i huset brevid som gärna hjälpte till. Ok, köra bil och ladda batteri.. Åkte och hämtade målarsakerna och sedan direkt iväg till verkstaden och bytte batteri. Har ingen lust att börja varje morgon med att hitta hjälp att starta bilen. Så, nu har Tessan ny energi!

Eftersom hela dagen gått, ingen access till internet samt dött mobilbatteri (hahha, jo faktiskt!) blev det bråttom värre nu! ALLA ska tydligen till Hotellet kl. 5. Dvs om 10 minuter... Så, halva foten i duschen!
A demain!
/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback