Städmani... Och ofrivillig lögnhals.... eller, ja, nästan iaf.. nästan sanning blev det.. oh, well...

Oj, så tröttsamt med blogg.se..... Kan inte lämna några kommentarer hos andra och mina bilder.. ja... GONE..

Alla ringer från Stockholm för att meddela hur FINT väder det är! Jo, THANX!! Här sitter jag på Rivieran i REGN... Blä! Varmt är det ,så både ytterdörr och balkongdörrar är öppna men att gå ut funkar INTE.. Jo, med paraply då men va sjutton...

Efter att italienarna meddelat att de kommer förbi här har jag STÄDAT. Inte för att det behövdes men, så börjar man fiffa med något och så fortsätter det så. Snart är mitt hus PEDANT-RENT! Och det är ju inte helt fel heller!!! Fast jag borde egentligen ha målat. Shit va jag ligger efter. Har HUR MYCKET som helst som måste göras.. FY PÅ MIG!

Oh well. Ikväll blir vi 7 på middag så möter resten upp på Baoli. Rätt skönt, för alltför stora middagar ute brukar bara bli oreda.. 7 är lagom. Sir Bastians bror och hans vänner verkar inte hänga med. Kanske de dyker upp på Baoli. C har date med fransosen... Plus att Maximilian förmodligen ser på kvällen som en "dejt" med henne också. INTRIGER!!!

Hon har NÅGRA bollar i luften just nu och dessutom har hon bett mig "täcka" för vart hon är just nu... Hmpf.... Sån't funkar ALDRIG. Inte i längden iaf. Men hur som helst... Klart att jag "pulled a LITTLE lie" när jag pratade med italienarna. Vad gör man inte för sina vänner... ;-) Fast jag hatar att ljuga. Och vore det inte så att det var på telefon skulle de se på mig DIREKT att något var skumt... Så, min lilla lögn är i princip sanning. Det är nog bäst så för annars kanske man råkar i klistret!!!

Nä, lite kvar av pedanteriet. Sedan är my house SKINANDE RENT!
Hoppas italienarna har MÅNGA flaskor Champagne med sig. Det behöver jag efter mitt "städmani-ryck"..!
:-)/C

Kommentarer
Postat av: nollåttan

ibland är det så skönt att städa, det känns bra i själen efteråt kan jag tycka. japp, vädret är sååå fint här. fast äh, ni har ju fint därnere resten av året. PS låttips, lyssna till låten jag la in på min blogg - The Source feat candi staton "you got the love"....underbar!!!

2007-04-14 @ 10:09:37
Postat av: Sofie

champagne skulle inte sitta helt fel efter en städdag :)

Postat av: Sweetheart

Hoppas städandet gick bra och att du får lite tid över för att måla snart! Och att solen skiner idag! :)

2007-04-16 @ 12:41:02
URL: http://graceful.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback