Valborg?! Jo, det låter ju spännande.. Hahaha ;-)

image482
Shoppingoutfit i lördags. Svart tunika, svart jacka, mörka jeans, silverfärgad halsduk, herrur i stål och armband i silver. Och så lilla söta kameran som verkar sjunga på sista versen.. SYFT.

Röda dagar, klämdagar etc. etc. LEDIGT, LEDIGT... Och så VALBORG.. What's that all about?! Minns inte hur jag firade det sist - eller när sist var heller för den delen men det borde varit för ca 3-4 år sedan.. Och, NÄ, det blir INGET "valborgsfirande" ikväll heller. Däremot säkerligen drinx på stan!

Igår var supertrevligt. Middag med 2 vänner i deras nya "sommarhus" i skärgården. Det är bra att göra såna saker när jag är i Sverige för då känns Sverige väldigt trevligt faktiskt!!  Vi åt köttfärssås och spagetti och kollade på Spindelmannen 2. Och sedan körde jag snabbt genom regnet tillbaks till stan. ÄLSKAR att köra bil på kvällarna. Särskilt när det är mörkt.

Idag har jag varit på språng sedan tidigt. Blev väckt av Nat som ringde för att höra min röst. NICE! Sedan var det mammas stämma som ekade i öronen. Så vi stack till förorten och shoppade. Jag tycker att det är rätt skoj att sticka norrut (eller söderut också för den delen..) och kolla köpcentrum etc. Faktiskt! Inte för att köpcentrum är så fantastiskt i sig.. SNARARE TVÄRTOM.. Men det är kul att sticka ut från stan och se nå't annat än Sturegallerian och LV butiken.

Jag köpte KMS shampoo i Barkarby, en superfin topp i Stinsen och på Obs! Rotebro köpte jag 3 böcker, en om Katarina den stores älskare (LOVE historieböcker!!), en om vitt vin, och en Chick-lit i underhållningssyfte - kommer inte ihåg vad den heter men det handlar om några tjejer i Paris.

Måste till Fältan nu och köpa strumpor samt kopiera nycklar. L och hennes boyfriend ska ner till Cannes på torsdag och jag har sagt åt dem att de måste sticka förbi mitt hus så de behöver nycklar. Det är verkligen synd att jag inte är nere - det hade varit så skoj.

Ikväll landar N på arlanda vid 7 så jag ska sticka ut och hämta. She is always crazy så det ska bli så skoj. Hon har varit i Athen sedan jag kom upp till Stockholm men nu när hon är tillbaks kan vi "göra" stan igen!!! FAB!

:-)/C


Kommentarer
Postat av: nollattan

stinsen, är det centret vid nacka?! jepp, dne är rätt bra. ååå, saknar skärgården.....

2007-05-01 @ 09:30:27
Postat av: C

Nollåttan
Nä, Stinsen ligger i Sollentuna. Inte långt från Sollentuna Centrum.. Konstigt egentligen med 2 shoppingcenter med gångavstånd emellan...?! AH, Stockholm skärgård är HELT fantastisk!!!! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback