ALLA PENGAR TILL SÖMMERSKAN....

Var hos sömmerskan med en hög saker idag. Oj - dyrt! Fast å andra sidan så måste man ju - annars kommer man ju inte att använda plaggen! Och tänker man så, så blir det i princip billigt ;-)...

Bland annat så ska en av Oscar de la Renta klänningarna sys in och om. En del tycker inte att man ska "fixa" med vintage designerplagg men man måste ju. Sitter det inte skräddat så ser det ju inte fint ut - oavsett vem som designat eller om det är en "dyrgrip". Och jag är så olydig att jag till och med bett sömmerskan ta bort ärmarna helt!!!! Klänningen kommer att vara SMASHING utan dem!!

Desperate Housewives Photo
Hur snygga skulle Desperate Housewife tjejerna vara om inte klänningarna satt som de ska??

Nä, nu ringde S! Jag ska vara hundvakt i några timmar!! JIPPI!! Fast jag måste ju jobba, men ändå. Han kommer hit så man kan gosa! Världens sötaste hund! Och mamma är helt såld. Hon gillar inte att jag hellre vill ha en italiensk vinthund och en pincher.. Hon tycker att de är för smala och har för lite hår.. Oh, well, det är inte hon som ska ha hunden! IT'S ME!! One day!! :-)

Bonne soirée!
:-)/C

Kommentarer
Postat av: nollåttan

sömmerskor är onekligen en ripoff i sverige, sjukt dyrt med all handarbete vilket är synd. brukar därför sy upp en hög i sydeuropa. självklart ska man göra om klädplagg så de passar en, oavsett märke och vintagevärde!

Postat av: Lazy Girl

du har så rätt så rätt....jag springer också hos sömmerskan och får även nya plagg fixade så att de sitter som gjutna...!
puss söta du, hoppas du har en bra fredags-kväll

2007-02-17 @ 00:14:43
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: C

Nollåttan
Ja, visst är det dyrt i SV men jag vill ha allt klart så snart som möjligt så jag kan ta med mig perfect stuff i resväskan! Och jag håller såklart med dig! Kläderna måste ju passa!! ;-)

Lazy Girl
Ja, tur att det finns sömmerskor. De kan verkligen göra underverk med vissa plagg!! Hoppas du har trevligt på resan!!:-)

2007-02-17 @ 03:02:35
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: mandi

Du måste lägga ut klänningen här när den är klar! Nyfiken!

2007-02-17 @ 20:58:24
URL: http://mandimoon.blogg.se
Postat av: C

Manid
Jepp! Ska bli! Ska hämta alla saker på fredag!:-)

2007-02-19 @ 13:40:19
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback