Bankärenden....


Deutche Banks SJYSTA huvudkontor!!
Observera: Banken på bilden har INGENTING med banken i texten att göra... ;-)

Nä, ok, jag har fattat... Bankpersonal VILL inte jobba.

"-Du vet väl att du kan genomföra dessa transaktioner precis lika enkelt på intenet??"
Jag: Nä, så det går alltså lika snabbt då som om jag gick hit och fixade själv?? (dvs. samma dag)
"-Ja, absolut! Vi fixar koder så kan du göra dina ärenden på nätet!"
Jag: Ok, det låter bra, det är ju inte direkt så att jag tycker att det är UNDERHÅLLANDE att springa till banken i tid och otid!!

Så, nu ska jag "fixa" mitt lilla ärende på internetbanken och vad visar det sig??? DET TAR 2 BANKDAGAR att genomföra uppdraget på nätet...
EH....... That's a NO-NO!

Eftersom jag ändå måste trotsa kylan och sticka ner på stan för ett möte så, SORRY BANKEN, men jag kommer och hälsar på idag IGEN!!!!

:-)/C


Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

åh det e så tråkigt att gå på bänken...roligt val av bild...! jag önskar min bank såg ut så där.
angående frågan om min man...jag är trött på att vänta...jag älskar honom över allt annat men jag måste tyvärr träffa en man snart...jag kan vänta i tre månader när jag är 50...inte nu, det är inte normalt. vi har varit tillsammans i tre år och senaste året har det blivit lite mer seriÖst och jag har (nästan) bara varit med honom och jag vill helst att det ska vara så men det finns en gräns...hihi

Postat av: Lottie

Bankärenden är nog det tråkigaste och segaste som finns. Du har nog rätt; dom vill inte jobba! Csn är ett annat exempel på seghet fast banken toppar listan. Hoppas andra besöket gick bättre!

2007-02-22 @ 12:14:32
URL: http://lotties.webblogg.se
Postat av: nollåttan

vaa? bankfolk i min bank vill alltid fixa saker åt mig på plats och inte på nätet, trots att jag föredrar internet. konstigt.

2007-02-22 @ 13:17:56
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: C

Lazy Girl
Jag förstår det. Man kan ju inte sitta och vänta hur länge som helst. Så kommer man väl också till en punkt då man tycker att det är dax att antingen utveckla det förhållande man har eller skita i det. Tråkigt sån't där!! :-( Hoppas allt blir till det bästa iaf! :-)

Lottie
Ja, fy så seeegt det är. Känns som om jag är på banken typ varje dag.
Jag och alla pensionärer...;-)

Nollåttan
Hahahhaha, jag tycker mest att de anstränger sig för att de vill få en att placera osv. så att de kan tjäna lite provision eller vad sjutton de får.. ;-) Men att göra "simpla" transaktioner... Nä, no gain för dem så de kan man lika väl göra själv...... typ....;-)

2007-02-22 @ 15:44:18
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback