Dagens onödiga...

Helt obefogat och framför allt j*kligt dumt. Oh well.. Jag har länge tjatat om att jag VILL HA Ralph Laurens svarta piké med STORA guldhästen på.


Vill ha!

Så på lunchen börjar jag och Edward G (som nu kommer att refereras till som ED - kort och gott!:-) diskutera piké tröjor. Och såklart nämner jag att jag VILL HA ovanstående. Så, då vart vi ju tvungna att pipa förbi Ralph Lauren.... Provade både svart och blå. Ed tyckte blå. Det tyckte expediten också. Jag tyckte svart. SUCK! Så, då blev jag tvungen att fundera.

Så vi gick till en annan affär som har Ralph Lauren och Scapa Sports. BRA IDÉ - NOT! Scapa Sports är dessutom dyrare än RL... Morr... De hade en Scapa Sports piké i vitt. Som var superfräsch på! Ja, så då blev jag ju tvungen.

131398-342

Vid det här laget var Ed tvungen att sticka. Han har massor av jobb och så ska han till Paris imorgon så han hade en del att fixa med.
Så, jag tänkte att "jag strosar väl en sväng.. jag behöver ju faktiskt en till vit bh!"
Alla bh:ar satt som skit men däremot hängde det en PYJAMAS med boxers och linne som hade mitt namn på sig!! In i provrummet och VOILÀ, det gick ju inte att hänga tillbaks den efter provning. Nästa anhalt blev med andra ord kassan.... Och en påse till.. AJ-AJ!

131398-344

Jag är såklart jättenöjd med både pikén och pyjamasen men det var onödigt!

Ringde L. Hon var inte förvånad.. Plus att hon påpekade att det var DUMT att köpa den vita för känner hon mig rätt så är det den svarta Ralph Lauren jag vill ha och som jag KOMMER att köpa ändå.... Förr eller senare!

Ja, ja, man kan inte gråta över spilld mjölk... ;-)
Fast nu måste jag vara snålvargen ett tag framöver......

Jag såg dessutom ett par AS SNYGGA svarta lackpumps på stan... GAH, de hade varit perfekta i helgen eftersom jag var tvungen att lämna ett par partyskor hos mamma då resväskan var för full... G-A-H!!!

:-)/C

Kommentarer
Postat av: lejla

Nicea underkläder :D

Postat av: Louise

Pikén var snygg, men jag hade nog också föredratt svart. Jättefina underkläder..

Åw, du måste ha det bra skönt i Frankrike :D
Skulle vara kul med fler fler bilder på ditt vackra hem!

2007-02-27 @ 21:32:12
Postat av: C

Lejla
Tack! :-)

Louise
Hm.. jag FÅR verkligen inte köpa den svarta - inte nu iaf.. Men FIN är den!

Jag kan ta lite bilder nå'n dag! Det lär ju inte bli så mycket. Mitt hus är litet - det är ju ursprungligen en paviljong från 1882. Mitt eget lilla dockhus! ;-)

2007-02-27 @ 22:41:27
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

varför gör man alltid så..??? man vill ha något och så köper man något annat men sen köper man ändå det man ville ha från början ändå...det blir dubbelt så dyrt...fast nu får du ju två fina pikés istället för en (så fort du köpt den svarta..)

hoppas det känns skönt att vara hemma igen..
X

2007-02-28 @ 00:51:07
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Me

Hahaha så typiskt.. så där lyckas jag också alltid göra. Varför köper man inte bara det man tänkt från början, så skulle man säkert vara nöjd. :D Som Lazy sa, det blir ju helt plötsligt dubbelt så dyrt. ;)

2007-02-28 @ 07:14:32
URL: http://apartofme.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

Vad ska en kvinna göra när hon hittar kläder som är att döda för? JO, köpa dm förstås! :9 Du gjorde helt rätt.

2007-02-28 @ 08:35:38
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: Sweetheart

Härligt med lite shopping! :) RL-pikén är jättesnygg, köp den också tycker jag :P

2007-02-28 @ 09:17:16
URL: http://graceful.blogg.se
Postat av: C

Lazy Girl
Ja, jag gör alltid samma misstag... Och såklart MÅSTE jag ju ha den svarta. Nästa gång jag är på stan.. man vill ju inte att den ska ta slut! Fast så är det ju det där med finanserna också.. Brukar ju lösa sig men jag borde, som sagt, tänka lite..:-)

Och, JA - det är fantastiskt att vara tillbaks hemma!!! Jag älskar verkligen varje sekund!!! :-) :-) :-)

Me
Ja, precis.. Varför gör man så?!? Fast man kan ju se det som att man har massor av fina saker i garderoben istället!! ;-) Jag måste ha garderobsrensning snart! Det ska bli kul! :-)

UmmaGumma
Hahahah, PRECIS!! What to do?!??!! Hahahaha :-)
Och det är ju inte så att jag inte är nöjd! Nä, så vad ska man göra!? Fast det straffar ju sig själv i slutändan... Jag MÅSTE verkligen snåla nu!! :-)

Sweetheart
Ja, det blir den också - snart!! Ed tyckte att den såg ut som en "Footballers wife" tröja i svart men han har SÅ fel, SÅ fel!! Den är classy har jag bestämt ;-)!

2007-02-28 @ 09:53:45
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: nollåttan

haha...höll krampktigt i mig när jag såg 2 par önskvärda men icke oumbärliga flats. vet ej om jag kommer att lyckas dock! båda sakerna du köpt är jättesnygga! jag älskar pikes!

2007-02-28 @ 13:20:53
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Estelle

Scapa Sports har så fina tröjor har en rosa, blå och röd! Asbra kvalitet!

2007-02-28 @ 15:49:02
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: C

Nollåttan
Jag hatar valmöjlighet ;-)!!! Hahahahha iaf när det gäller grejs och kläder. Blir oftast dyrt.. Morr

Estelle
Ja, de är ju snygga och riktiga kvalitetspiké men ändå!! Jag borde inte ha, men skit samma! Jag är nöjd! Fast jag måste ha den svarta RL också. :-)

2007-02-28 @ 16:01:49
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Andrea

Hej! Ursnygg den vita Scapa pikén. Var hittar du Scapa i Sverige?

2010-01-12 @ 21:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback