Ekorren - det största hotet!

Idag är det molningt. Havet ser nästan grått ut. Utom där solstrimmorna ligger på. Jag kan stirra på havet i timmar. Det har säkert 1000 olika färger under en dag. Om inte mer! :-) Så ser det olika ut om jag tittar mot Îles Lerins eller om jag tittar rakt ut mot horisonten. Fascinerande!

Bilden är från igår kväll. Jag tyckte färgen på havet var så fin. Oftast är det mörkblått ut mot horisonten men igår var det bara BLÅTT, eller, ja, nästan turkost där ute!!

131398-345

Idag är mina balkongdörrar STÄNGDA! Det finns en galen ekorre här. Han smög in hos en av grannarna förra året och det blev en försäkringsfråga. De trodde att det varit inbrott när de kom hem. Han hade gått loss på möbler bland annat! EKORREN ÄR GALEN!!



Och imorse, efter att jag öppnat jalusierna så sprang han (kan förvissso vara en annan ekorre men jag tar INGA risker!;-) upp för trädet precis utanför min balkong. Jag tror att han planerar en stöt så mina dörrar är stängda idag! ;-)

Nä, nu är det dax att ta tag i TO-DO-LISTAN! Det har ju inte blivit så mycket av det sedan jag kom ner.

Bonne journée! :-)/C

Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

hihi...se upp för mördar-ekorren...! jag kan se hans jätte-skugga och vassa tänder...scary movie.
ha en bra dag...här är det inte heller klar himmel idag..hur nära är jag dig egentligen?
X

Postat av: C

Lazy Girl
Hahaha, ja verkligen - mördar-ekorren! Sprider skräck i grannskapet! Hahhaha ;-)

Alltså, du är egentligen inte så värst långt bort faktiskt. Från mig till Barcelona är det bara 60 mil! Så kanske 100 mil totalt. Och fågelvägen är det mycket kortare. Om jag tittar längst ut i horistonten kanske vi ser samma moln!;-) Hihi

2007-02-28 @ 11:16:24
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Jove

Oh vad fint det första kortet ser ut! :D

2007-02-28 @ 11:55:43
URL: http://www.hallo.blogg.se
Postat av: C

Jove
Kul att du tycker. Jag har publicerat bilder från mitt hus tidigare men några frågar så det kommer att komma fler! :-)/C

2007-02-28 @ 13:11:37
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: nollåttan

hehe, kickersekorre!! på vårt lantställe är hönsen galna, kickershöns! de slåss och håller på...har gaddat upp sig i två gäng.

2007-02-28 @ 13:22:43
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: C

Hahah, det är riktigt roligt va djur kan hitta på. Hönsgäng!! East-side VS West-side! Hhahahhaha ;-)

2007-02-28 @ 14:09:34
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback