Godmorgon bloggen! Rapport från Konsmässan

HELT GALET!

Klockan är bara tio och jag har redan gjort nästan HELA DAGENS MÅSTEN!!! Då är det bara målning kvar!!! :-) ME LIKE!!

Konstmässan igår var FULL med folk. Inte direkt förvånande eftersom det var förhandsvernissage... Och, ja, det är ALLTID kul att titta på konst men personligen har jag  lite svårt för vissa saker. Videokonst och installationer.... Visst, en del kan vara FAB men mycket tycker jag bara blir krystat... BORING! De hade en liten hörna med video,installationer och performance och den gick vi SNABBT igenom ;-).

131398-292
Glaskonstverk av Lena Nilsson

Det fanns lite glaskonst också vilket var jätteskoj. En som hade gjort STORA glasskulpturer i KLARA färger. De gillade jag. Ja, inte alla då men framför allt en, väldig stilren, men ändå "kitch"!!

En kvinna, LENA NILSSON från TOLLERED hade gjutit glas som såg så otroligt organiskt ut. Det är hennes konstverk på bilden ovan!!! Hon tillverkade sina formar i lera och sedan gjöt hon dem i gips för att till slut gjuta glas i gipsformen! Hade jag haft stora plånboken med mig hade jag definitvt köpt ett av hennes större verk. FANTASTISKA!!

131398-293
Screentryck från - just det - IKEA!

Hittade några gallerier som skulle vara intressanta för min egen del. Vilket är bra. Men mycket var typ, JAHA? Att gallerister över huvudtaget tar in typ "screentryck" på hollywoodkändisar och dyl. är för mig en gåta?! Var är det konstnärliga värdet i dem?? Ja, förutom konstärens TID då.. (och Andy Warhol är en HELT annan liga!!!) Men de är ju inte roliga någonstans. Och de finns i massor - överallt. NÄ, de är typ Gallerix... BORING! Massproduktion, IKEA - you  name it.. TRIST!

En sak har jag kvar på min lilla lista, jag ska ringa ett samtal till Frankrike åt en vän som inte pratar franska. Lika bra att göra det nu så det är klart.

C U L8ER!
:-) /C

Kommentarer
Postat av: nollåttan

vad häftig glasskulpturen var. Hänger man den på väggen eller?

Postat av: C

Nollåttan
Ja, hon hade ett helt gäng där, superhäftiga. Vissa på väggen och vissa liggande på bord. De var helt fantastiska och hon hade blandat turkost klarglas med vitt, nästan opakt, glas. SÅÅÅÅÅ FINT!!!!!!:-)

2007-02-08 @ 12:40:37
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback