Godmorgon LA FRANCE!

131398-326
Min balkong för en halvtimme sedan!

Ställde klockan på 8.30. Och när alarmet gick så stängde jag av det och tänkte att - jag snoozar!!!

Så ringer telefonen vid 20 över 9, det är K som flög tillbaks till SV med samma plan som jag kom med! Han ville veta vad han missade för väder idag. Genom jalusierna kunde jag ju se solstrålar men ändå svagare än de brukar vara tyckte jag... Så, med telefonen i handen gick jag ner och öppnade ytterdörren:

- STÅLANDE SOL! INTE ETT MOLN PÅ HIMMLEN!!!!!!!!!

Så öppnade jag alla jalusier och nu har jag alla 3 balkongdörrar på glänt! IT'S FAB! K var inte lika imponerad..... "-Jaha, kul för dig - biaatchh! Här är det grått - och kallt - SURPRISE!"

Det vart kaos igår. Jag var jättesen och fick packa om resväskan 2 gånger för att den inte gick att få igen. Så jag var, bland annat,  tvungen att lämna ett par skor som jag GÄRNA hade haft på mig i helgen... Men det gick bara inte. Till slut gick väskan igen och L skjutsade ut till Arlanda.

Väl vid incheckningen skrattades det åt min fina "silvertejpsväska" och sedan konstateras att JAG HAR ÖVERVIKT OCH MÅSTE BETALA DEN - 6 KG! Give me a break!! VA F*N?!?! Alltid har jag flugit med övervikt - aldrig har jag behövt betala......... Så visar det sig att Sterling har ändrat sin policy från 20 kg till 15. Så med andra ord har jag bara 1 kg med mina mått mätt...... Ja, ja, det var bara att snällt betala. Jag måste ju ha med mig mina saker!!!!! Men SURT är det. Typiskt lågprisbolag. Allt extra måste betalas. Löjligt. Höj biljettpriset istället så är alla glada och nöjda!!! Och förresten, vaddå lågprisflyg???? Över 2000 spänn för enkel resa är väl inte direkt NICE PRICE????? Nä, dyrprisflyg är snarare vad det är.


Nä, jag ska nog promma ner till stranden en sväng. Det måste man ju få unna sig när man varit borta så länge. Men efter den prommisen så jag sätta igång och göra lite nytta!!! (typ sopa barr.... they are all over the place!!!)


Bonne journée!!!

:-)


Kommentarer
Postat av: nollåttan

satans flygbolagssnack alltså. min mamma brukar lyckas snacka sig ur sånt, vette fan hur...jag klarar inte det. 15 kg, vad tror de vi är, hobbits?!? härligt väder!!! njut, här är det 0 molniga fuktiga grader, blääää!

Postat av: C

Nollåttan
Ja, visst är det löjligt... 15 kg att inchecka och så får man ha 10 kg i handbagage?? Vad är det för fel på folk?? Vid några tillfällen har jag blivit tillsagd att jag har för mycket med mig men ALDRIG har jag behövt betala.. Det har bara konstaterats, typ. Och oftast så säger de ingenting. Men, igår var de sternhårda. Förmodar att det är Sterlings nya inkomskälla........

Har precis prommat ner vid plagen.. Medger att jag NJUTER i fulla drag!!! ;-)

2007-02-26 @ 13:10:00
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: mandi

Å det ser lovely ut! Skönt för dig att va hemma.

2007-02-28 @ 21:40:03
URL: http://mandimoon.blogg.se
Postat av: C

Mandi
Ja, det är såååå skönt! Äntligen. Fast jag börjar faktiskt få lite panik redan. Jag måste ju till London den 14:e och sedan blir det dessvärre en sväng till SV. Fast allt kan ju bara bli bättre! Får man hoppas. :-)

2007-02-28 @ 21:49:37
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: rqdzaxphv eiaqyjn

fimy dsknobzuy virz jclg qolu xwvec iedyp

2007-05-15 @ 05:39:49
URL: http://www.crkmaujt.ijwdoru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback