Hahahhahhaha, jo det var det där med planering..

Har tagit en liten "paus" medan färgen torkar... Helt galet att klockan är kvart över 3. Känns som om den är typ 5 på eftermiddagen.. Målaradrenalin kanske!!?!;-)

Mamma hade vaknat till och kom in till mig för ca 30 minuter sedan,
-"Är du fortfarande vaken??"
... Eh.... Nä, jag sover... eller vad?
Hihi. Alla lampor tända och jag med färg upp till öronen vid skrivbordet.
Måste erkänna att det är stressande att, inte bara BO, utan även försöka MÅLA hemma hos mamma. Särskilt som jag, när jag målar, gör det lite alla möjliga tider på dygnet... 

Hon passade såklart också på att ge en känga för att jag 1. prioriterat att gå på bio och 2. spenderat pengar på middag och bio...  och 3. för att jag planerar SÅ dåligt att jag måste måla på nätterna.... 
PUST säger jag!!!! I know - jag är ju faktiskt vuxen... GAH!!!

Nä, back to work! Nu är det dax för ett till lager!
:-)/C



 

Kommentarer
Postat av: nollåttan

ja...och kreativiteten är onekligen bäst nattetid, eller hur?

Postat av: Lojsan

Jag börjar med att säga att jag gillar din blogg och sedan måste jag uttrycka mitt djupa deltagande för dig som bor med mamma...det gör jag också för tillfället och det ÄR verligen stressande som du skriver ;(

2007-02-02 @ 11:30:12
Postat av: nollåttan

ja, det där med föräldrar...jag är ensambarn. får 100% uppmärksamhet, både positiv och negativ. på somrarna när vi har semester och kör ner tillsammans blir det lätt outhärdligt. Då kan jag säga att vin gör saker lättare...med risk för att låta som en alkis.

2007-02-02 @ 15:11:16
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

alltid när du skriver om din mamma får jag en känsla att hon är ganska sträng...

2007-02-02 @ 15:40:24
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: C

Nollåttan
Ja, nog är det väl så ;-) Fast jag brukar försöka ha "normala" arbetsdagar och inte vända på dygnet..

Lojsan
Kul att du gillar bloggen! Ja, fy f*n.. Jag har ju mitt boende i Frankrike men när jag är i Sverige så "måste" jag bo hos mamma och det är ingen hit.. Iaf inte i längden. Några dagar går an men nu har jag spenderat så mycket tid i SV att jag börjar tröttna REJÄLT.

Nollåttan
Hahahahhahahhaha! Rusdryck är rätt bra ibland ;-)!

Lazy Girl
Ja, lite så är det.. Fast jag är ju aningen bångstyrig så det funkar inte 100% på mig!! ;-) Hon är ett kontrollfreak dessutom, förutom alla idéer om hur saker och ting SKA va... Hahaha, kanske finns någon psykologisk förklaring till varför jag flyttat utomlands ;-).. Långt från mamma. Nä, hon är söt ibland också! :-)

2007-02-02 @ 18:43:12
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: nollåttan

umpf, precis sån är min mamma. varenda hårstrå på rätt ställe. mina kompisar är smårädda för henne, de nästan bugar när de hälsar. egentligen är hon världens snällaste. hehe, jag jobbade också 2 år annanstans....lite för att slippa föräldrarnas övervakande närvaro ska jag erkänna.

2007-02-02 @ 19:56:29
URL: http://www.nollattan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback