LÅÅÅNG DAG!

Upp i ottan och iväg till farmor.. Börjar bli LITE tröttsamt eftersom det ALDRIG tar slut! Idag när jag kom dit hade pappa och min faster hittat upp på vinden och burit ner de sakerna i lägenheten.... GAAAAHHHH! ÄNNU MER att sortera.. Fast jag måste säga att jag är så nöjd med "mitt" porslin och allt annat som jag ska ta ner till Frankrike. Jag har i princip bara valt saker som passar i stil med huset. Här är ett uppläggningsfat av porslinet:

131398-302
Rörstrands "GURLI" tillverkad mellan 1943 och 1952.

Sedan var jag tvungen att sticka till Lillebrors lägenhet och hämta nycklar och fixa iordning så han kunde få dit de möblerna som "blivit" hans.

Efter det - tillbaks och MÅLA!!!! Har massor som ska vara klart innan jag åker hem - och jag vill hem NU (ja, I know... tjöta, tjöta)!!

Sedan var jag tvungen att sticka tillbaks till Lillebror för att passa när flyttkillarna kom dit.

Pust - tillbaks och måla igen. Middag. Lillebror kom över. Skjutsade honom hem och vi tittade på hur FINT han fått!

Och till sist - tillbaks till mamma och nattadax!

Gissa vad jag ska göra imorgonbitti.... Tillbaks till - TA-DA - Farmors lägenhet. Fast det blir nog sista gången. Jag har fortfarande några kartonger som jag måste ta med mig. Och av sakerna på vinden så fanns det inte så mycket skoj så dem struntar jag i.

Bisou et bonne nuit!:-)/C

Kommentarer
Postat av: nollåttan

superfina! tänk bara på att aldrig maskindiska,. guldkanten fräts bort då! så fint med en hel jätteservis! haha, vor jag du skulle jag inte komma ut ur den lägenheten utan fylla lådor hela dagarna.....!

Postat av: nollåttan

du med!!!!! ha en underbar a.h.d! aka valentines!

2007-02-14 @ 18:02:48
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Anonym

Tjusigt porslin. ÄLSKAR gamla svenska klassiker. Själv fick jag några prunus-skålar av min farmor (stig lindberg) love them!

2007-02-15 @ 18:55:47
Postat av: mandi

Och överstående skrev lilla jag....

2007-02-15 @ 18:56:29
URL: http://mandimoon.blogg.se
Postat av: C

Nollåttan
Nå, det blir INGEN maskindisk för dem!! ;-) Ja, det har definitivt funnits MYCKET fint hos farmor!! Dagens fynd var en teckning från sydfrankrike - tecknad av självaste PISCASSO!! :-)

Mandi
JA, det är riktigt skoj! Och Stig Lindberg har ju formgett ett GÄNG riktiga klassiker!! Kul att ha prunusskålar!!:-)

2007-02-15 @ 20:51:54
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback