Mer ur fotoarkivet - jag "bergsbestiger" platå ovanför Grasse!

131398-291

Dessa bilder är tagna för ganska exakt 2 år sedan. I februari 2005. Jag och en killkompis (som är mountain guide) tog oss upp på bergsplatån bakom Grasse! Där uppe är det HELT FANTASTISK utsikt över alperna och över kustremsan!! Man känner sig VERKLIGEN liten när man står där på toppen och tittar ut över de ENORMA bergen och vidderna!!

131398-290

Måste erkänna att jag är rätt nöjd på bilden även om det inte är en vidare stor kraftansträngning att ta sig upp där. Det tar någon timme - that's it, och lite kondition har man väl..! :-)

Vi hade faktiskt med oss picnic och åt BRIE ost och drack RÖDVIN på toppen bland snön!! Hahaha, jo, lite kyligt var det men va sjutton - det är bra med "alp" luft!!! Där uppe finns massor av fossiler om man bara är uppmärksam och tittar ordentligt i stenen. Fascinerande!!

Nä, om man skulle försöka att komma i säng i rimlig tid någon gång... Rapportering från Konstmässan kommer imorgon.

Bonne nuit!!!
:-)/C

Kommentarer
Postat av: nollåttan

å, mysigt mysigt, vilka hurtbullar...
det är det som är kul med rivieran - både sol&hav samt snö&berg.
inte konstigt att det är populäraste kustremsan på jorden.

Postat av: C

Nollåttan
Ja, det är verkligen tjusningen där!! Det finns typ ALLT! Me like! :-)

2007-02-08 @ 10:44:14
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Antonia

jag har åkt den vägen, elr där i bergen bakom grasse till någon liten stad/by typ turist ställe :P Var livrädd på de där smala vägarna ^^.

2007-02-10 @ 10:17:25
URL: http://www.antoniai.blogg.se
Postat av: C

Antonia
Hihi, jag gillar att åka på de små vägarna. Fast man får vara försiktg med farten.. kommer det en 90 graderskurva kan det bli jobbigt!! Och oftast är kurvorna dessutom mer sharp än "bara" 90! Kul att du varit där!! Det är så fint!:-)

2007-02-10 @ 13:46:31
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback