SÖKES: 730.000 sek - VILL HA mitt nyfunna konstnärsparadis!!

131398-275
Bild på min utsikt från huset i FR

Satt och surfade runt efter bostad i SV. Tänkte att det faktiskt skulle vara nice med eget när jag är här och hälsar på. Bo hos mamma är ju..... ja, hrmpf, kommentarer överflödiga....

Så jag kollade lite runt om - dvs INTE i Stockholm. Inte särskilt förtjust i Stockholm faktiskt - inskränkt, litet och töntigt. Det är nog Sveriges största småstad!!! Lite kan jag ändå förstå hypen med tanke på att så många är inflyttade - det blir liksom STORSTAN för dem. Jag är ju uppvuxen här så "there is NO spell anymore".. Och har man rest en del utanför SV.. Ja, jag vill ha ÄVENTYR!! So, that's that!! I alla fall nu!

MEN, hur som  helst. Tittade på Köping, Trosa, Uppsala, Arboga etc. etc. Och ALLA hus är hemska typ 50-60 tals byggen eller nybyggen. ICH! Vad hände med alla vackra 1800-talsbyggnader eller tidigt 1900-tal också för den delen. Ska man bo "på landet" vill man väl iaf ha ett riktigt nice place!? Iaf bra förutstättningar så kan man renovera sedan!

131398-274

Så kollade jag i Askersund. Underbart ställe. Lite svårt med kommunikationer dock - och kanske lite långt från Sthlm (jag har ju trots allt vännerna och familjen i Sthlm..),  flygplats osv. När jag var barn spenderade jag varje sommar i Askersund och Båstad!! Lärde mig spela golf på Askersunds GK -89 och var medlem där faktiskt fram till för typ 5 år sedan! Huset i Askersund har vi kvar men det är mest för sommarbruk och jag har faktiskt inte varit där själv på 2 år.. Fy mig!

Ok, ja, och vad hittar jag... En lägenhet i Aspa Bruk.. Bilden ovan.
HIMMELSKT!!!!! I WANT!!!! I WANT! I WANT!
Perfekta konstnärsparadiset!!!!  Tänk att ha det i SV för sommar eller bara "get away".. Och så mitt lilla hus i FR som permanentboende!!! AAAAAHHHHHHhhhhhhhhh! Nu ska jag bara klura ut hur man kan "hitta" 730.000 spänn så man kan införskaffa stället också!! Det är alltså en lägenhet på 4 rum som finns i detta magnifika hus!!! Totalt finns där 4 lägenheter.

Det finns faktiskt ett ställe till i SV som jag definitvt kan tänka mig för "semesterboende" och det är SKÅNE! I LOVE!! En skånelänga vore INTE helt fel. Och närheten till Köpenhamn...
Nä, Skåne VS Stockholm.... 24885 - 0!!!! När jag pluggade i Lund så ville jag verkligen OGÄRNA flytta norr om Skåne EVER again! Fast det blev ju en liten sejour till Stockholm innan jag flyttade till FR..

Nä, dusch och sedan iväg till farmors place idag igen!
L8ER!:-)/C

Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

verkligen jättefint....gillar ditt hem i Frankrike också very MUCH...nice kontrast att ha det och ett i sverige..

alltså jag kommer ju från skåne och tycker du ska skaffa en skånelänga...jag har nästan aldrig åkt norrut i sverige...för mig startar Norrland i Småland...Skåne är underbart...bäst..

jag har varit i stockholm nån gång men tycker det är uppblåst...jätte-vackert men verkligen en stor småstad...precis som du säger..när jag var där kändes det som att alla behövde höra ett stort "RELAX MAN"..alla var ju så s*tans stela

Postat av: ida

Hej. Läste att du hade testat Split-end capsules från mark hill. Vet du om den produkten finns att få tag på i sverige också? eller kan beställas på nätet?
Ha det fint/ Ida

2007-02-04 @ 17:08:45
Postat av: nollåttan

shit pommesfrites vilken FIN utsikt i frankrike, grönt&turkost, det kan inte bli bättre.

Skaune aer fint! Men fians det maenga aungdomar daer pae landet? hihi.

2007-02-04 @ 18:15:19
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: C

Lazy Girl
Ja, Fr är så fint! Längtar VARJE dag!
Skåne är fantastiskt!! Jag trivdes verkligen under mina studier och tycker att Skåne/Malmö/Köpenhamn känns så otroligt mycket mer internationellt än Stockholm. Och, så sant, så sant, folk i Stockholm skulle definitivt må bra av att "chilla"!!! Mer relaxed sydeuropeisk attityd skulle de må bra av!!

Ida
Ja, de är superbra!!! Jag köper mina i London, eller om jag flygit från Stockholm har de funnits på Arlanda. Tyvärr vet jag ingen som säljer på nätet och jag har kikat. Kanske inte tillräckligt men jag har inte hittat dem iaf.. :-(.. Tyvärr. Om du känner någon som flyger över eller om du själv ska ut och resa!! De finns på Boots! Hoppas du hittar dem!! Ha det bra! :-)

Nollåttan
Ja, utsikten är fantastisk. Tänk att det är det jag slår upp mina jalusier till VARJE morgon (när jag är hemma vill säga... Åh, va jag är trött på att INTE vara där..!)
Ja, Skåne är fabulous. Jag har massor av vänner i Malmö så skulle det bli jobbigt så kan man ju alltid sticka dit!!!;-) ÅH, jag vill ha ett hus i SV nu!! Varför skulle jag ens börja kolla... Livsfarligt! Man vill bara ha, och ha.. Hihihihi;-)

2007-02-05 @ 20:06:18
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback