Filmkväll med Modiglianis liv... Och MASSOR av mat..

Det blev en sen kväll hos killarna. Med massor av mat + semlor +godis. Chipsen orkade vi inte med... ;-) Och så kollade vi dvd såklart!


Modigliani

Dvdn som jag köpte härom dagen "Picassos sista ord var Modigliani" är en filmatisering av Modiglianis sista år i livet. Är man det MINSTA intresserad av konst, konsthistoria eller biografier så MÅSTE man se den!!! Filmen i sig är otroligt vacker och Andy Garcia är ju inte direkt hemsk att titta på heller;-)! Att Modiglianis liv dessutom är en otroligt vemodig och sorglig historia...  Ja, det är nog en av de bästa filmer jag sett på länge. Fast den är inte direkt upplyftande.....



Lite synd, om man nu ska påtala, var att musiken inte direkt var tidstypisk. Filmen utspelar sig 1919-1920 och in början så spelar de "la vie en rose" med Edith Piaf.... Inte direkt rätt tidsera... Edith Piaf föddes 1915... Hihihi. Senare i filmen spelas modern musik och det var väl ok för just den delen av filmen.. Men ändå... Nja. Fast som helhet är filmen HELT FANTASTISK!!!

Söndag imorgon!! S vill att jag ska komma ut till skärgården. Pappa vill att jag ska åka till farmors lght och hämta "mina" saker och så måste jag jobba!!! Undra om det går att kombinera allt!! Jo, så behöver jag tvätta kläder också. Typ 32084 maskiner... ;-)

Bonne nuit et a demain!
:-)/C

Kommentarer
Postat av: UmmaGumma

Låter som en bra film faktiskt. Andy Garcia är ju en skicklig skådespelare oxå.

Hoppas du får ihop din söndag så du hinner med allt du tänkt! :)

Postat av: C

Umma Gumma
Ja, det var en superbra men sorglig film!! Absolut sevärd! Ha en bra söndag, du med!!:-)/C

2007-01-28 @ 11:40:07
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: nollåttan

bra med lite annorlunda filmtips, tack!!! gillade glaset, väldigt elegant och närmast artdeco-ig i mina (konstoutbildade) ögon! NY tavlan är grym, fin färgsättning!

2007-01-28 @ 12:07:31
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

jag älskar modigliani, han var ju ganska snygg också...måste verkligen se den filmen, jag visste inte att den kommit på DVD, ska leta efter den i veckan.

2007-01-28 @ 15:19:35
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Sabor

Åh kanske en film att se ;)

2007-01-28 @ 18:08:38
URL: http://sabor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback