INGET NATALIE..... SAY WHAT??? BARA SKIDOR TILL TJEJVASAN.. WHAT???

Nä, precis....

L svängde förbi porten och plockade upp mig.
- Du, är det ok att vi kollar skidorna först. Jag vill börja träna redan på onsdag så kan det vara bra att veta vad jag har för budget innan Natalie Shuterman..
Och snäll som jag är ;-) blev det såklart ett JA!



Så, ner till någon löpnings-/skidaffär på Vasagatan. Vi kom väl dit runt 5. En trevlig kille där blev offer att hjälpa till. Sedan blev det ett j*kla plockande och provande... Fast det är klart, SKA man nu nödvändigtvis inhandla en hel skidoutfit så måste  det ju sitta bra. Så mycket fattar till och med JAG ;-)!

När L var klar var klockan kvart i 7.. Butiken stängde 6 men jag kan intyga att "Det är mycket med det där!!"... Vid kassan hittade jag den optimala ryggsäcken. Med plats för vätska och en slang att dricka ur.. PERFECT FOR CHAMPAGNE IN THE ALPS!!! Kläckte jag ur mig och skämtet gick ju iaf hem hos L... Killarna tyckte nog det var lite oseriöst...Oooops;-)!



Hur som helst blev det inget Natalie Shuterman idag. Och för L's del kommer det inte att bli det heller... Hennes "KALAS" gick på ÖVER TIOTUSEN SVENSKA KRONOR... How crazy is that?? Hennes boyfriend tränar som en galning och när han inte tränar så jobbar han. Jag förmodar att det är enklare för L att införskaffa tränings "gear" än att söka jobb på samma företag som honom.

Jag tycker att det är dax för honom att anstränga sig!! Att hon spenderar så j*kla mycket pengar på långfärdsskidutrustning... När jag VET att hon gärna vill ha ett par slalomskidor som går på 10 tusen..... SHE IS TOO NICE!

Nä, jag är helt färdig efter gårdagens 2 timmar sömn...
Alors, BONNE NUIT!
:-)/C

Jo, glömde.. När vi väl packat ut allt i bilen, satt oss och stängt dörrarna så brast vi ut i ett välförtjänt ASGARV. Det är inte varje dag man inhandlar en hel mundering för långfärdsskidor.... Hahhahaahahaha... Vi konstaterade att vi båda känt oss ANINGEN mal placées!!! ;-)

Kommentarer
Postat av: nollåttan

jag måste erkänna att jag år 2003 köpte slalomutrustning för 15"...hur dum får man vara.för två veckor per år!fast bättre än en kompis som köpte skidkläder för 6"..som hon hittills använt 2 dagar!

Postat av: C

Jo, skidgjrejer kostar ju.. Men L är en grym alpinåkare och jag vet att hon vill ha nya alpinskidor som, bara skidan, kostar 10'.. Jag tycker hon är för snäll som hoppar på hans sport så de kan umgås och sedan måste hon punga ut med över 10'.. Fast det kanske blir hennes nya giv - längdfärdsåkning;-)... Fast, det är ju knappt någon snö här i krokarna.. Oh well... What ever pleases her!! Bara hon är nöjd så är jag det med!:-)/C

2007-01-23 @ 13:00:23
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback