LA FRANCE......

Vore det inte för Cheap Monday jeansen skulle idag vara tråkig!

Frankrikelängtan - ovanligt, eller hur?;-) Hemma får jag sååå mycket mer gjort. Att bo i resväskan hos mamma är INTE peaches... That's for sure. Jag får svårt att fokusera och att faktiskt få saker gjorda. Man är ju lite på "annans mark" och jag får ingen ro i kroppen.. SUCK!

Bild på ytterdörren till lilla huset i Cannes! Saknar!
131398-178

Jag längtar ju inte bara hem-HEM. Jag längtar till värme och sydeuropéer!! Folk tror nog att jag är en idiot som springer omkring här med ett leende på läpparna och söker ögonkontakt med folk jag passerar.. Hemma firas det av leenden från alla håll och kanter och man hälsar osv... Och DET är hemtrevligt!! Visst, det finns ett och annat leende på gatorna i Sthlm också - tack och lov!! :-)

Hahha, jag har ju jeansen nu iallafall. Alltid något! :-)
Kollade flyg idag också. Tänkte att man kunde sticka ner några dagar men jag har kommit fram till att det inte är någon idé, eller snarare inte så smart. Jag MÅSTE ju ha bilen med mig och det är bättre att jag fixar allt jag ska här så kan jag ta bilen och resa sedan.

Nä, nattadax! Tomorrow is a BRAND NEW DAY!!:-) Och jag ska sluta klaga!
À demain!:-)/C


Kommentarer
Postat av: nollåttan

jag vet vad du menar....brukar vara utomlands så mycket jag bara kan varje sommar och blir helt sällskapssjuk när jag kommer hem då alla undviker ögonkontakt...och man får knappast nudda vid någon. Och en sak...jag HATAR svenska "kramandet"...kindpussar som hälsning är mycket bättre, jag vill inte krama om en kompis kompis!! men ibland, ibland ÄR det faktiskt skönt med lite anonymitet som man (mer än ofta) får här.

Postat av: nollåttan

vilken fin port förresten! gillar färgen, lackerat trä va?

2007-01-23 @ 23:13:31
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: C

Nollåttan
Ja, det är så konstig. Känns nästan som om man vore spetälsk när man landat på Arlanda... Alla typ tittar bort!? Och inte ett smile så långt ögat kan nå..

Håller med dig om kramandet. Nej tack! Mycket hellre kindpussar. Fast när jag bodde i Angers i Loiredalen (universitetsstudier) så pussades man 4(!) ggr vilket kunde bli rätt jobbigt om man kom sist och var tvungen att pussa 20 pers (x4=80 pussar - eller, ja, KINDpussar!!)..

Och porten är lackerat trä! Tror till och med att den är orginal - huset byggdes 1882! Det ÄR så mysigt där!! Jag vill dit NU!!!
:-)/C

2007-01-23 @ 23:21:13
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

åh vad det ser mysigt ut hemma hos dig...förstår att du längtar bort, jag gillar bara att vara i sverige på sommaren och kanske en vecka bara, jag känner inte att jag hör hemma där heller, fast det har jag aldrig gjort...det är nog annorlunda i stockholm också, jag kommer från landet i skåne...där finns det inte ens någon att le mot även om man vill....!!!

håller verkligen med nollåttan...GUD...jag hade glömt kramarna..det är sååååå töntigt juh...! jag dör...hahahahahaha...varför gör man det? GÖR Man det??? jag trodde det var nån fjortis-grej..gud

hoppas du kommer hem snart till france,
X

2007-01-24 @ 10:38:37
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Anonym

Lazy Girl
Håller med dig. Sommar i SV är trevligt. Två helger i februari om det är nyfallen snö och solsken är också trevligt. Lite svårt bara att pricka in just de helgerna;-)!

Nä, jag känner mig inte heller hemma i SV. Fast jag kommer från Stockholm. Det är trevligt att besöka men det räcker. Hemma är FR både rent fysiskt med huset och även levnadsmässigt! Jag stortrivs där!!! It's life!

Hahhhaha, kramar är skumt! Jag glömmer ibland också om jag varit borta länge. Det blir så konstigt när man ser någon och de försöker kramas och jag försöker kindpussas.. Hahahhaha, måste se för löjligt ut!;-)

Hoppas också att jag är hemma snart. Räknar med typ 2 veckor till här..
X :-)/C

2007-01-24 @ 13:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback