Lyxigare lunch - finns det???

Skumt ljus ute... ser ut som en gulnande film fast på riktigt... Skumt!

Vaknar nästan alltid före väckarklockan, typ en halvtimme, men idag... 3 MINUTER innan. Lite störande faktiskt.. Även om jag INTE skulle vilja ställa alarmet tidigare... Störande i alla fall. Känns som om jag "tappat" 30 HELA minuter.

        

Jag har blivit bjuden på RIKTIG LYXLUNCH idag!! Och då snackar vi INTE 480 stjärnor i Guide Rouge (tidigare Guide Michelin) ELLER Lyxkrog heller för den delen. Och NIX - ingen privat jet till okänd destination;-)!!

En kompis ska laga lunch till mig HEMMA hos sig! Och så  bor hon ett stenkast från mamma (där jag bor nu).. KAN DET BLI LYXIGARE?? HEMLAGAT och precis runt knuten!!

SÅ skönt att slippa Stockholms restauranger under lunchtid där det BARA stressas.. Massor av SUITS som stressäter och slänger ur sig massor av CORPORATE BULLSHIT till höger och vänster. För det är ju så lunch ser ut i Stockholm...



Hemma i FR är det en annan femma - särskilt under vår och sommar. Folk äter lunch i flera timmar och bara relaxar... Och har TID att luta sig till bordet brevid för att konversera och diskutera livets väsentligheter (hihi ja, typ).... DET ÄR NICE! Fast det får ju inte bli för ofta;-) Risk för överkonsumtion av alkohol (usch - skrämmande egentligen) samt att det kostar en slant.. Men IBLAND måste man ju unna sig!!



Nä, Cappuccinon väntar!
Bonne journee!/C

Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

åååh hemlagat...lyxigt...kan nästan inte minnas sist jag åt det...grattis.

Postat av: nollåttan

Sweet! haha, försöker man sitta 3 tim på en restaurang vid stureplan blir man närmast utkastad....fast att slöhänga på tures 3 tim på söndagar verkar funka rätt hyfsat. vet du vad jag saknar? lunchrestauranger med riktiga dukar, fina bestick och bra service. är så j***a trött på slitet oljad ek och nonchalanta fjortisar i gympaskor och fläckiga jeans....

2007-01-18 @ 12:36:01
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Madicken

Förstår att du saknar Frankrike! =)
Hur kommer det sig att du hamnade där?
Franskan flyter som vatten nu då eller?

2007-01-18 @ 14:00:32
Postat av: maddies

vad vill du förändra i samhället? kolla in min blogg! puss

- efterlyser även någon som kan hjälpa till med snygg layout till bloggen!

2007-01-18 @ 15:19:49
URL: http://www.mocco.blogg.se
Postat av: C

Re
Lazy Girl
Visst är det LYX!:-)

Nollåttan
Hahahaha, ja precis, de skulle nog kasta ut en! Visst är det trevligt med vita dukar.. Och BRA service!! Gillar Sturehof men det är som sagt LITE stressigt över lunchen... Oh well...;-)

Madicken
Ja som F*N! Pluggade på universitet i FR ett år.. Och efter det så GÅR det ju inte att bo i SV;-)..Ja, franskan funkar kan man väl säga;-) Fast det pratas MYCKET engelska på Rivieran...:-)/C

Maddies
Ska kolla!:-)/C

2007-01-18 @ 16:13:20
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback