Plaskdammens klubb för inbördes beundran...

Nä, måste DISSA - bara liiiiiite...

Galor i ALL ära. Mode i ALL ära. Svenska ELLE - NÄ.

Har hittat gamla internationella modereportage i Svenska ELLE. Med andra ord OLD NEWS... Nej tack! Har inte köpt Sv ELLE (prenumererade faktiskt ett tag dessutom...) efter att jag hittat ett gammalt reportage för 2:a gången. Där går min gräns. Har de ingen fantasi? Eller är de kanske lite efter? Huuummm..

I år är det kul jurydeltagare men oftast så blir potentiella, nominerade etc. TYP SAME-SAME... Och, I know, branschen är inte gigantisk..... men.. kanske vara lite nytänkande?? Kanske? Bara lite?
Erkänner villigt att jag inte ens kollat årets nominerade så kanske, KANSKE juryligan denna gång överraskar?!

Och FESTEN?? Ja, jag menar förstås FIRMAFESTEN... Hhihihihihi Med HELA klubben för inbördes beundran i släptåg... Äh, ok då! Fest som fest - den blir så rolig som man gör den;-)!!

Ja, det var min diss... Orättvis?? How would I know;-)? I denna lilla plaskdamm som Sthlm är... Hihihihihihi;-)
/C


Kommentarer
Postat av: nollåtten

Såhär (tror jag) går det till:
Brittiska VOGUE, Harper's och style.com (ok jag är ingen modeexpert) kablar ut kommande säsongens mode till världen. Svenska Elle köper in artiklar från sina systertidningar, jobbar med översättning och uppfattar och publicerar ungefär samma nyheter minst ett halvår efteråt. Sen kommer Ebba och förmedlar precis samma sak till svenska tjejer....
urk jag kanske är otydlig nu men hoppas ngn fattar vad jag menar...är hypoglykem, ge mig mat NU!!!!

Postat av: Fliickan

Håller verkligen med, ELLE har bara blivit sämre och sämre...

2007-01-17 @ 20:22:48
URL: http://fliickans.webblogg.se
Postat av: Lazy Girl

ja det är kul när du dissar...dissa mer...! men gud så där är det jämt...spanska elle och vogue också...suger...den enda jag tycker är värd att köpa är vogue italia,

och ja synd om sjöhästarna att de inte träffar andra men de vet vart de har varandra i alla fall...jag har ingen aning vart min sjöhäst är just nu och jag är smått trött på honom för det.
ciao bella

2007-01-17 @ 20:46:45
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: C

Re
Nollåttan
Ja, precis. Jag läser en del (då jag har tid;-) glossymag's och det är SÅ störande när man slår upp svenska ELLE (det var LÄNGE sedan nu...) och hittar ett modereportage man läst i en utländsk ELLE 2 månader tidigare.. Jag säger bara WHAT??
Nä, VOGUE håller betydligt högre standard.

Och visst är det lustigt hur "fashion" så tydligt är som ringar på vatten... där Ebba förmodligen tillhör strandkanten där vågen till slut ebbar ut, hihi;-) Nä hon är ju ingen trendsetter direkt, däremot förmedlar hon Stureplansmode till typ Åmål och Västerås! (INGET ont om Åmål och Västerås för det!;-)/C

Fliickan
Ja, jag läser den inte längre men det är föga förvånande. Det är ofta man hittar reportage om redaktionens "polare" etc. och NÄ, det är intressant för dem själva - ONLY../C

Lazy Girl
Hihihihi, ja, ibland måste man ju bara. Särskilt som så många tycker ååååå och aaaah, när man själv VET att.... njaaaa;-)!

Gillar också VOGUE men läser franska och amerikanska (engelska ibland). Kanske man ska ge sig på den där italienska kursen en gång för alla så kan man ju även LÄSA italienska VOGUE och inte bara kolla bilder;-)

VA? Vet du inte vart "din" sjöhäst är? Du får väl håva in honom och tala honom till rätta?!;-)
BIZ/C

2007-01-17 @ 21:30:26
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag köper nästan aldrig Elle för jag tycker inte den ger lika mycket som förr :( Ha en underbar kväll ;) Kram

2007-01-17 @ 21:31:24
Postat av: Anonym

Jag köper nästan aldrig Elle för jag tycker inte den ger lika mycket som förr :( Ha en underbar kväll ;) Kram

2007-01-17 @ 21:31:25
Postat av: Sabor

Men vad hände,det kom 2 ggr innan.Det var jag som skrev ;)

2007-01-17 @ 21:32:09
URL: http://Sabor.blogg.se
Postat av: C

Re
Sabor
Hihihihi, UNDERBAR kväll till dig också!!:-)/C

2007-01-17 @ 21:37:02
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: nollåttan

jag vet inte varför jag retar mig så mycket på fröken ebba. Hon är för mycket narcissist. Anser man sig vara trendsetter (vilket hon inte är) och jobbar som chefredaktör anser jag att man ska förmedla det andra kan tycka om o tänka på det när man skriver, men hon snackar hela tiden om vad hon själv gillar. Tröttsamt i längden. På det sättet är Sofi aningen bättre, inte fullt lika personlig "jag gillar" "jag älskar" blahablaha. Tänk om Anna Wintour skulle göra detsamma, huga.

2007-01-17 @ 23:10:12
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Mats Bengtsson

Jag tycker du är sjukt tuff som är 100 år gammal och har en blogg om mode och annat ungdomligt. Tack för kommentaren i min blogg.

Om det intresserar dig så uppdateras den varje lördag eller söndag (extrema fall måndagar) efter att jag har festat. Det är en blogg om fester och inget annat. Jag ska inte nå bloggtoppen som mest aktiva bloggare. Jag ska bara skriva min blogg och posta min PerOn. Sen en vacker dag ska jag gå i graven.

Åter igen, tack för kommentaren. Det blir verkligen roligare att skriva när folk uppskattar det jag berättar om. Puss hej äppel i dig/ Mats & PerOn

2007-01-18 @ 00:25:16
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: C

Re
Nollåttan
Ja, Ebba är uppenbarligen LITE för stor för sig själv..! Förstår inte att hon KAN göra Vecko-Revyn till en tidning om sig själv och att folk KÖPER skiten..!?;-)/C

Mats Bengtsson
Hahahhahahhaha:-) Jag gillar att vara 100 år gammal - it's nice! Och i bloggprofilen var man ju TVUNGEN att "välja" ålder så jag tyckte 100 passade bra!;-)Hahahhahaha

Ditt festande MÅSTE bara följas. Ska anteckna i almanackan att serien "Mats Bengtsson's myshit" går på lörd alternativt sön.. MAN FÅR JU INTE MISSA!! OC och allt annat kan slänga sig i väggen!;-)

Tjing-tjong styrstång:-)
/C

2007-01-18 @ 09:36:56
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

ja...american vogue är också nicey, jag är inte heller så bra på att läsa italienska, jag fattar kanske 70% men det är ju så otroliga foton i vogue Italia, tro mig jag har aldrig köpt en fransk tidning...jag har aldrig varit i Paris heller...!

och ja, jag borde verkligen håva in min sjöhäst men han är så himla snabb och vild!

2007-01-18 @ 11:11:58
URL: http://industrialview.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback