Privatekonomi för en SLÖSA....

Här är ett inlägg med ett gäng RIKTIGT BRA EKONOMITIPS från Nollåttan!!

http://nollattan.blogg.se/160107145107_fixa_din_privatekonomi.html

Den som läst min lilla blogg vet ju att det ju går typ ut för branten för mig......
eller kanske stupet rent av. 

Det är inte helt ovanligt att jag äter luncher för 300-500 sek  per lunch och jag handlar dessutom saker utöver det, och sedan är det middagar..... och jag har typ INGEN KOLL......



FAST NU SKA DET BLI ÄNDRING - EN NY C 2007!! I alla fall ekonomiskt;-)..

Tror mig ana att det dessutom finns en och annan liten shopoholic i bloggträsket som också skulle ha nytta av Nollåttans tips! Eller?? ;-)

Nä, noteringshäfte! Det är min nya giv! En "mjukstart"..;-)
:-)/C

Kommentarer
Postat av: Fliickan

Åh, tack för tipsen, det ska jag helt klart kolla in :)

Postat av: nollåttan

Coolt, vad gulligt av dig!! haha, nu måste jag fortsätta hålla den tråden uppe, fast det är bara bra!!! Natti!

2007-01-16 @ 22:31:08
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

jag har heller ingen koll

2007-01-16 @ 23:18:28
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: carro

ja de e bara å sno på :D

2007-01-16 @ 23:55:04
URL: http://lovelyC.blogg.se
Postat av: C

Re
Fliickan
Ja, gör det! Har i alla fall fått mig att tänka att det faktiskt kan gå på nå't sätt!! :-)

Nollåttan
Hihi, SÅÅ NYTTIGA tips!! Jag har ju inte fattat vart man kan börja och anteckna utgifter har passerat mig förbi. Och olika konton även för kläder etc.. Har aldrig ens slagit mig. Förstå, är det någon gång jag verkligen är BLOND så är det just med detta!! THANKS för hjälpen!:-)/C

Lazy Girl
Nä, det blir ju lätt så. Fast mitt skyddsnät - mammas konto - har sagt stopp. Jag tycker själv att det är orättvist eftersom jag aldrig lärt mig hushålla och ha en budget - det har inte behövts förrän nu när jag tydligen måste klara mig HELT själv.. Fast å andra sidan förstår jag ju att hon inte vill finansiera alla mina bravader och grejer vilket hon i princip gör../C

Carro
THANKS! Det är redan gjort;-)/C

2007-01-17 @ 00:16:49
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Illona

Har inte din mamma nåt emot att försörja dig? Jösses, hade jag kommit efter det att jag fyllt arton och bett om cash, hade hon nog trott att jag skämtade...

2007-01-17 @ 00:27:05
Postat av: C

Re
Illona
När jag säger SKYDDSNÄT menar inte jag att hon FÖRSÖRJER mig. Hon skjuter till om det behövs.

OCH det är just det som är grejen. Hon HAR något EMOT att göra det. Hon är ARG. Vilket jag kan förstå. Och det är inte så att hon ALLTID sponsrat så mycket heller, men hon har alltid varit generös.

Jag har i princip haft välbetalda jobb sedan universitetet! Men just nu borde egentligen munnen rättas efter matsäcken men det är svårt! Fast jag ska skärpa mig - det är ju det som är tanken.:-)/C

2007-01-17 @ 00:45:15
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: C

Illona
Ok, jag ser hur du tolkat mitt tidigare svar. Och det låter inte så bra. NEJ hon försörjer inte mig. När jag säger att hon i princip betalar för bravader och grejer så gäller det saker som jag BORDE klara mig utan (som vissa resor och prylar).
INTE hela mitt leverne!!

Däremot har jag inte budgeterat eller hushållit och tyvärr inte heller hanterat veckopeng när jag var liten. Så det är svårt nu! Sedan får folk tycka att det är hur löjligt som helst men jag lovar DET ÄR INTE ALLTID SKOJ! Och jag VILL verkligen klara mig HELT själv - tro mig - det är inte alltid positivt att ha ekonomiska band till föräldrar när man är vuxen..
Nä, nu ska jag natta!:-)
/C

2007-01-17 @ 01:07:47
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback