VA F*N GÖR KILLAR PÅ SVENSKALEKTIONERNA?? Eller i detta fall - norsklektioner..

Det var en gång en norrman, en svensk tjej och ett COMMUNICATION PROBLEM?!?! Hahahhah



Alltså, va sjutton gjorde killarna när man på lektioner i skolan lärde sig att kommunicera, skriva etc. etc..?? Sov de?? Eller, vänta förresten... Att det ens finns killar som är communication managers... SHIT! De måste verkligen bejaka sina kvinnliga sidor... eller ha varit extremt vakna!!

Så, what's the "problem"...

Jag får ett mail av R. Norrmannen i London som ser ut som en ung och blond Prince Charles..
Han lyckas få ihop typ 2 MENINGAR om att "London is good" och "Been to Paris this weekend"..... Ehhh, JAHA... Det var ju MYCKET info att ta in ;-)....
Och sedan kommer det här:

"when are you inviting me to France"

Observera att meningen är copy-pastad direkt ur hans mail...
Ingen stor bokstav och ingen punkt. What??
Och dessutom inget "Puss och hejdå, vi ses snart" heller, bara hans automatiska details som finns i mailet ändå!! Och detta är ALLT!! Alltså HELA MAILET...

Och, eh, jaha, ska JAG uppvakta?! Förlåt men jag har nog blivit fransk i så fall för jag trodde.. eh... jaha....
Alltså, jag tycker kanske att man kan vara LITE mer personlig.. Kanske skriva LITE mer än 2-3 meningar. Och kanske fråga vart jag befinner mig?? Och kanske föreslå att han kommer och hälsar på??

Är det för mycket begärt??? Fast, om jag nu har fattat killar LITE iaf så betyder väl hans få rader ändå att han vill ses, eller?

Är jag för hård eller är han bara väldigt skandinavisk... Där tjejerna minsann också ska "bjuda upp till dans" och PROMPT betala hälften av notan... Ingen romantisk uppvaktning här inte.. *fnys*;-)
Ja, ok då, det där med hälften av notan VET jag att han aldrig skulle VILJA att tjejen betalade ens - men ändå.. ;-)



Så, ligger vårt "dejtande" i MINA händer?! Det är egentligen det jag inte förstår?? (Förutom att jag inte fattar varför man endast skriver 2 "meningslösa" meningar..;-)

So, in other words.. What is appening on thi pavemeeeent??? (fritt översatt: "Vad händer??") Typ.

Nä, jag måste nog sova på saken! Men först, läsa bloggar!;-)
Bonne nuit!!
:-)/C

Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

ok jag har faktiskt aldrig dejtat eller ens haft "a thing" med någon från Sverige-Norge-Danmark, ja hela norra europa sen jag var 16-17...så jag vet inte koderna, men män i allmänhet kan ju vara ganska dåliga på att skriva så du kanske inte ska ta det så hårt...jag menar han skrev ju...! jag tycker definitv du kan "invite him to france" (alltså inte invite som att du ska betala...bara the invitation) men sen får han stå för resten av uppvaktningen...han är ju trots allt från Norge, hihi

Postat av: Anonym

Han é kille..det finns egentligen bara det som förklaring...*hehe*

2007-01-30 @ 08:35:12
Postat av: C

Lazy Girl
Jag har inte dejtat en skandinav på MÅNGA år heller. Av någon konstig anledning träffar jag alltid engelsmän..;-) Håller helt med dig! Han får stå för resten av uppvaktningen!! ;-)/C

Anonym
Hahahah, jo, kanske det!? Killar kan ju vara lite KONSTIGA ibland;-)!! ;-)/C

2007-01-30 @ 13:29:48
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: nollåttan

hm, hur är norrmän egentligen? håller iö med ovanstående talare!

2007-01-30 @ 15:34:01
URL: http://www.nollattan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback