Va glad man blir när man får oväntade mail!

Fick ett mail från en tjejkompis i London, Victoria, som kommer ner till Rivieran i början av mars!!! Och då är jag DEFINITIVT hemma!!!! Yee-Haaaa! ;-) That makes me happy!



Hon stannar i 3 dagar och då j*klar blir det kalas. Edward G, som jag lärt känna Victoria genom, kommer såklart också vara hemma (han flackar massor mellan Rivieran och England)!!! Jag blir SÅ glad att ha det att se fram emot!! 
Det är ovanligt LITE resor planerade nu i vår.. Egentligen bara resan till London den 14 mars. Annars - inget. JA, förutom att SNARAST sticka från SV och HEM!!!!!!! Och så vill Oncle B att jag ska komma upp till Val d'Isere och hänga några dagar i mars så att vi kan åka skidor. Men jag kommer nog inte ha tid tyvärr..



Håller på att "utreda" vinterdäcksfrågan. Tydligen ska jag kunna sticka till verkstaden och låta dem sätta på sommardäcken INNAN jag sticker. Dvs jag kan köra "lagligt" på sommardäck genom Sverige eftersom jag är på väg utomlands. Och det vore ju skönt. Vem sjutton har lust att köra igenom Europa på vinterdäck!? Nä... No good!

Undra om jag MÅSTE gå till ICA... Jag är så fruktansvärt sugen på något gott!??! Vet inte vad!? Har verkligen ingen lust att gå utanför dörren....

:-)/C

Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

kul med besök....när ska du åka hem till Fr? Nej Gud vinterdäck behöver du nog inte nu, ta det lugnt bara genom sverige...

hur ser det ut längs kusten på rivieran? jag menar kan man åka nånstans nice när man åker ut med båten där, finns det öar tex? hur ser vattnet ut? (ursäkta min ignorans men har verkligen ingen aning...)

och tur att din farmor inte läser här, hade inte varit så kul för henne...hihi...
X

Postat av: nollåttan

C: kolla för säkerhets skull med vägverket så är du safe!

2007-01-29 @ 22:33:01
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: C

Re
Lazy Girl
(eh, LITE långt svar... men ändå.. det är svar på din fråga ;-)

Ja, det brukar vara rätt mycket besök till oss som bor där nere! Vilket ju är superskoj - alltid händer det något!

Ja, vinterdäcken måste jag kolla upp imorgon. Tydligen är det lagligt med sommardäck nu, om man är på väg till tex Tyskland där dubbar är olagligt!?

Hahhhahaha, klart du kan fråga!!;-) Nja, öar kryllar det ju inte direkt av men "vikar" och andra NICE ställen där man kan hänga med båten. Är vi ute med speedboat så ligger vi ibland vid La Garoupe som är en "vik" i Cap d'Antibes. Där kan man hämtas upp av en tender och åka in till land och äta lunch om man vill (så kan man beställa ut vinflaskor till båten om de råkar ta slut!;-) Vid Cap Ferrat finns det också trevliga ställen att hänga på. Något av det trevligaste är Cap d'Ail, precis innan Monaco!! Det är riktigt nice!!

Och visst kan man sticka till St Tropez i en speedboat men det är roligare på en yacht!! Jag badar ogärna i vattnet vid beachen i St Trop - vattnet är som en gignantisk parkeringsplats där yachterna tävlar om vem som är störst;-) IKK, fatta förorenat vatten.... Fast det är trevligt att "anlända" på en nice yacht och sedan parta vidare på något av ställena!! I sommras när vi kom tillbaks till yachten efter en galen partyeftermiddag på Nikki Beach (Oj,oj - har de tappat stinget, eller??!! Nä, inge coolt längre..)så fortsatte vi dansa tills kaptenen sa till oss. Han vågade inte köra eftersom vi i princip dansade på relingen.. Shit va det var skoj!! Ska DEFINITIVT ta med kamera och filma som du gjort! Vilka minnen!!

Utanför Cannes finns 2 öar och det är trevligt att sticka dit ibland också. Men under busy sommar så är det proppfullt av småbåtar och känns mest som en campingplats... Inte direkt glamoröst med andra ord. Nä, det kan man undvika då..

Vattnet på rivieran är klart.. Turkost.. NICE! Men som sagt. När det är som mest busy under sommaren så finns det vissa ställen som bara blir IKK... Delar av Juan-les-Pins och stranden i Antibes.. IUU! Det är nog hälsovådligt att bada då!!

Du får väl komma och hälsa på och spana in "båtlivet" själv helt enkelt!

Hihihi, nä farmor vet vad en dator är men frågan är om hon ens klarat att starta den!? Hihihi
xx C

Nollåttan
Ja, ska göras imorgon! Hoppas, HOPPAS verkligen att det är så!!! Och i så fall hoppas jag också att all snö smälter bort SNARAST!!!;-)/C

2007-01-29 @ 22:51:31
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback