Kul igår.. NOT..

Igår var inte skoj. Polisen, hyrbilsfirman och sedan iväg till C och hämta saker. C är ju duktig på att ha terapisamtal jämt och ständigt. Och sedan filmfestivalen är tydligen ALLA mina vänner (läs C och Ed) arga och besvikna på mig. För att jag varit med N och USA gänget. Jag kunde inte låta bli att fråga om folk har ett liv när de uppenbarligen ventilerar MITT liv till och med 2 månader efter filmfestivalen.. ?? Vad är det för fel på folk.

Hur som helst. Mitt möte på polisstationen gick bra. Olyckan som jag varit med om skedde på Croisetten i centrala Cannes. Klockan var nästan 3 på natten och jag och N var på väg ut. Jag blev omkörd av en scooter på insidan där jag skulle svänga höger. Killen på scootern måste ha kört sååå fort och jag har inte heller sett någon strålkastare så jag undrar om han haft lyset på. Han slungades långt och gled in i en järnbalk på trottoaren. Jag trodde att han brutit nacken och var död eller förlamad. Det var fruktansvärt. Vägen spärrades av och omdirigerades, ambulans och 3 polisbilar kom till platsen och massor av folk bara stod och tittade. USCH! Tack och lov fick jag sittta i polisbilen en stund. Jag bad om det efter att jag gjort alkotestet för jag ville INTE gå ut bland allt folk som samlats. Mitt alkotest var NATURLIGTVIS negativt. Jag dricker ALDRIG alkohol och kör bil. Ingen borde någonsin sätta sig i bilen när de är påverkade. Killen på scootern visade sig "bara" ha fått en axel ur led och lite värk från fallet. Tack och lov! Jag ser som sagt olyckan på näthinnan hela tiden och känner känslan då jag tror att killen är död eller förlamad. Det var verkligen fruktansvärt. Nu är ärendet tydligen en försäkringsfråga så det återstår att se vad det blir av det.

Spenderade hela helgen hos mina Uncle's som har sitt hus vid Ste Maxime. Vad skulle jag gjort utan dem???? N blev rastlös och istället för att åka med mig till Cannes (jag hade ju mitt möte igår morse) så stack hon till St Tropez för att parta. Och där är hon fortfarande. Det har faktiskt varit skönt att få tid själv. Även om det såklart varit nice om hon iaf varit här när jag skulle ner på polisstationen... Oh well. När allt kommer till kritan så...

Idag ska jag boka min resa till SV. Det blir så snart som möjligt!
Dax för frukost cappuccino och sedan förmodligen en motionsrunda i poolen.
/C

Kommentarer
Postat av: Anonym

mastre fraga du som bor i cannes, ar palais en bra club? for jag sag att det skulle vara en bra dj dar :)

2007-07-31 @ 14:37:03
Postat av: C

Ja, Palais är ett av de bästa. Bara öppet 6 veckor om året och ny DJ varje dag. Är det en bra DJ som spelar så är det WILD! Definitivt värt ett besök! På vip'en är det RIKTIGT bra. Vet inte hur det är om man inte har vip men förmodar att det är sällskapet som gör kvällen.. :-) Hur som helst är det är mycket kul folk iaf!! Hoppas du får skoj! :-)

Postat av: isabelle

heej, cool blogg :)
jag och en kompis, till mig åker på måndag till min släkt i menton, vilket vi fått höra inte är värsta partymarkerna. har du några tips om bra ställen vi bör besöka? vi tänkte ta oss till monaco eller något annat
i närheten. helst inte för dyrt. hur ser åldersgränserna ut? vi är nitton. vore mycket uppskattat om du svarade, tack på förhand!
// isabellle :)

2007-08-03 @ 12:19:13
Postat av: C

Isabelle
Hihi, snygga tjejer är typ ALLTID välkomna oavsett åldersgräns!! Monaco är en superbra idé! Personligen tycker jag att det är roligast att gå ut i Monaco eller Cannes. I Monaco ska ni gå till Karément och Zebra Square - de är i samma byggnad, Grimaldi Forum. Zebra Square är mer restaurang/loungebar (trevligt ställe att börja kvällen på!!) och Karément är loungebar/nightclub. Så finns naturligtvis Jimmy'z i Monaco, en av världens mest kända nattklubbar. Det ligger inte så långt ifrån Grimaldi Forum. Där är åldern högre än på Karément men det är RIKTIGT SKOJ och alla som är "somebody" passerar någon gång under kvällen! Jag har själv sprungit på prinsarna där och blivit bjuden på deras efterfest. Så, på med klackarna och partystassen och HAVE FUN! Och förresten - det är dessvärre dyrt att gå ut i Monaco men man kan ju förfesta innan man sticker ut! En annan liten varning är att en liten flaska (20 cl) VATTEN kostar 200 sek på Jimmy'z, bara så att ni vet! :-) C

2007-08-04 @ 14:00:18
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: isabelle

tack verkligen :)
är det något annat man bör tänka på?
hur ligger priserna ungefär? så man vet lite, är inträdet högt?
verkligen jättesnällt av dig att svara!
fyfan, snart bär det av! :)
/ Isabelle

2007-08-04 @ 19:48:02
Postat av: Anonym

Isabelle
Jag vet inte riktigt hur priserna är men jag tror att man får betala mellan 200 och 400 sek för en drink beroende på vart man är. Och inträde har jag aldrig betalat så det vet jag inte hur mycket det är heller!?!? Eller om det ens tar inträde!? Hur som helst, jag tror inte att det är så mycket annat att tänka på egentligen.. Det enda är väl att om ni kommer ut "sent" (dvs. runt 1 eller senare) kan det kanske vara mycket folk som vill in så det är förmodligen lättare om man är tidigt ute. Du får gärna maila mig på [email protected] om det är något mer! Ni kommer att ha så grymt skoj!! :-) C

2007-08-05 @ 13:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback