Ok då. Jobb från landet. J*kligt glammigt.. ;-)

image502image503
Betongform som jag byggt i formplywood. Och gipsformar som jag gjutit av halva klot!

SO... Det här är det jag gör när jag inte glider omkring och gör Franska Rivieran osäker... ;-)

Hahahha, jo, just det.. Det har blivit en del kalas de senaste månaderna.. Fast så måste man ju vara lite seriös ibland också. Och jag ÄLSKAR att vara seriös. I alla fall när det gäller att "KONSTNÄRA". Finns det något bättre än skapande?? Så, med andra ord.. Jag målar ju normalt tavlor i akryl och gjuter glas. Men mitt nya projekt är att jobba skulptralt i BETONG. Very feminint... ;-)

Jag besökte nog bygghandeln i Örebro 100 gånger under min vecka på landet. Killarna var lika glada och hjälpsamma varje gång. Det måste sett FÖR roligt ut när en liten blond sak i Gucci och LV släpar omkring på 25 kg säckar med finbetong, sand, gips etc. etc. Och de var inte sena med att hjälpa till. :-) Fanns en del snyggingar på byggmarknaden måste jag säga. Även då jag var på Fredells i Nacka innan jag åkte till landet. Kanske det är där man ska hänga och spana killar?? ;-)

Hur som helst lyckades mitt lilla expteriment alldeles utmärkt. SO I'M HAPPY! Nu är ju inte skulpturen klar eftersom betong måste bränna och torka i typ evigheter. Men som resultatet ser ut hittills så är det SUPERNICE!

Nä, det får bli dagens update. Har sprungit på stan idag men det får bli inlägg om det imorgon. Om jag hinner - har lovat bort mig på massor av saker - drinkar på Josefinas på Djurgården, slå bollar på driving rangen, träffa C för lite catch up etc. etc. Nä, verkligen dax att sova nu!

NAJTI!
/C

Kommentarer
Postat av: nollåttan

coolt tycker jag! betong verkar roligt, kladda, jobba och svettas ordentligt!! haha, du har rätt om byggkillar...om man står ut med fläckiga byxor!

2007-07-05 @ 09:37:08
Postat av: C

Nollåttan
Hehe, ja att TITTA på funkar ju alltid. Då kan man ju "bortse" från fläckiga byxor.. ;-)
Ja, betong som material är superkul. Det kommer nog bli mycket mer jobb med det framöver!!! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback