Dax för STORPROJEKT!!

HAHA! Trodde nog (nästan) aldrig att jag skulle ta mig i kragen och plocka apelsiner för att göra marmelad. Eller, ja, kanske plocka dem men inte köpa socker. Och framför allt inte diska burkar..... IKK!! But GUESS WHAT!!!

image363
Jobbigt att nå de rackarna!! ;-)

image364image365
Så, diskade burkar (ok, jag "tömde" 2 av dem för just detta endamål....;-), 8 apelsiner och 1 citron. Och så specialsocker för att göra sylt!!!!!!

Ja, så ska det bara skäras och kokas också.... CAN'T BELIEVE jag har kommit så här långt!! Men nu när man har trädgård med apelsiner och citroner så förmodar jag att man BARA MÅSTE ha sin egen marmelad!! Très CHIC!!

Läste någonstans att man ska koka dem tärnade med skalet på men finns det någon som vet om man verkligen kan göra det när trädgårdsmästaren besprutar dem????? Det var som "turkosa droppar" på allihop som jag har diskat bort med diskborsten, men ändå! Tänk om jag förgiftar folk???? Måste vara säkrast att skala!!

That's all for now.. ny karriär som husmor... Hahahhahahahhahahah ;-)
/C

Kommentarer
Postat av: Sofie

vad stolt du kommer va sen när du äter marmeladen :) Hoppas den kommer smaka bra :)


(det där med besprutning, är inte allt nu för tiden besprutat?)

Postat av: C

Sofie
Hihi, jag hoppas också att den smakar bra. Och i så fall ska den med på tjejmiddagen på fredag, OCH till London nästa vecka!! Hoppas, hoppas!

Pratade men en kompis om besprutningen. Han håller med dig. Apelsiner i affären är också det ju! Tänkte inte så långt..... ;-) Men de har ju inte turkosa droppar på sig... HU! :-)

2007-03-06 @ 20:32:05
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Jove

Hoppas marmeladen smakar bra (även om jag nog inte skulle tycka det, för jag gillar inte marmelad:P)

Från min blogg..

Lycka till med din stora dröm. Jag tror på dig, hihi! ;)

Fast ibland kan det nog vara bra när folk inte tror på en. För då har man något att motbevisa och det kan faktiskt sporra en rejält. I varje fall är jag sådan.

Jag ger aldrig upp mina drömmar, även om jag så skulle kämpa för dem alldeles ensam.

2007-03-06 @ 20:48:49
URL: http://www.hallo.blogg.se
Postat av: mandi

Låter grate! Om du inte kan äta den kan du iaf ha små söta burkar i ditt kök ettikerade mor C:s apelsinmarmelad.

2007-03-06 @ 21:26:25
URL: http://mandimoon.blogg.se
Postat av: nollåttan

wow, vilken hausfrau! gotti gotti. lemon curd då, när kommer den? ;)

2007-03-06 @ 23:20:43
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: C

Jove
Ja, förhoppningsvis går den att äta!! :-)

Drömmar är viktiga. Och som jag sa så lever jag "typ" min dröm nu men att få in mina tavlor på galleri i New York skulle vara SÅ COOLT!! Och visst sporrar det när folk är motvalsiga med det kan också vara rätt jobbigt på vägen.... Lycka till med dina drömmar! Vill man något tillräckligt mycket så FIXAR MAN DET ALLTID!!! Det är mitt motto!! ;-)

Mandi
Haha, precis.. Fast jag skippar nog mor.. Kanske Mademoiselles Apelsin marmelad.. hm.. inte riktigt bra det heller... nåja... jag kommer på nå't! :-)

Nollåttan
Hm... har tänkt på det. Lite jobbigt är det nog ändå när jag tänker efter. Både smör OCH ägg... Jag får se.. ;-)

2007-03-07 @ 09:51:50
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback