En sista för dagen.... UTMANINGEN

Blev utmanad av annawintour att lista 6 underliga/egendomliga saker om mig själv.

Det var en massa regler och grejs men - va sjutton - alla har redan gjort utmaningen så jag skippar reglerna och bara listar. HELT utan inbördes ordning!

1. Jag HATAR när folk gäspar ljudligt. Det triggar någon form av stenåldersilska och jag vill börja slåss.

2. Äter inte mat som (enligt mig själv) är "slemmig" dvs. ostron, sniglar, grodlår osv. Och har SVÅRT att äta min egen mat om någon vid bordet beställt något slemmigt... IKKKkkkk!

3. Jag äger typ ett parfymeri med krämer, smink och parfymer. Krämer och parfymer konsumerar jag GÄRNA (och är ganska kräsen)  men smink använder jag knappt. Jag måste bara veta att typ Chanels senaste rouge finns i badrumsskåpet... Och med alla flygresor så fylls skåpen SNABBT! Efter att L och jag bodde ihop i Fr så har hennes badrumsskåp exploderat.. Och hon skyller denna obsession på MIG!? Den verkar ha smittat... ;-)
 
4. MÅSTE höra musik varje dag. Även om jag uppskattar tystnad så är musik OTROLIGT viktigt för att jag inte ska komma ur balans (typ bli lika ilsk som om någon gäspar!). Ibland är det hip-hop, ibland klassiskt, ibland house, ibland electro och ibland opera. Jag gillar ALLT!

5. Jag kan tvätta, vika och sortera kläder i timmar. När jag bodde i Sv och man var tvungen att gå till tvättstugan så fick mina vänner komma dit och umgås medan jag tvättade, torkade och vek i fina högar...

6. Tappar jag en godis på marken så tycker jag synd om den och MÅSTE lägga dit en godiskompis brevid.

Nä, nu måste jag natta! Och här utanför låter det som det sitter en PADDA och gör oväsen. Låter nästan som ljudliga gäspningar. Hm... Morr..

À DEMAIN!
/C


Kommentarer
Postat av: nollåttan

fascinerande att det finns människor som verkligen älskar att tvätta och vika tvätt. jag hör till gruppen som uppskattar bara fas 1 dvs att slänga in tvätten i maskinen. alla andra moment får gärna utebli. :)

Postat av: Linda

Gulligt med godisarna! Jag kände en tjej en gång som var tvungen att placera alla sina belongings med "ansiktet" utåt.

2007-03-08 @ 09:41:41
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: C

Nollåttan
Hahahha. Ja, skumt. I love it!! Rena, vikta kläder! :-)/C

Linda
Hihi, erkänner att jag ofta gör så med. Till och med konserver i skåpen.. ;-)

2007-03-08 @ 10:01:00
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Anonym

att du lägger dit en godiskompis det var det sötatste jag hört. Det visar hur social du själv är och att du inte kan frysa ut dina medmänniskor kort sagt gott hjärta. själv ber jag grejer om ursäkt om jag tappar dem, tänk om det gjorde ont?

2007-03-08 @ 11:14:47
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: C

Hahha! Vet inte varför jag började med det egentligen men det var läääänge sedan!! Haha, be om ursäkt.. hihi, jag gör det till personen jag pratar med om jag tappar luren i golvet men till saker.. ;-) Sweet! :-)/C

2007-03-08 @ 13:32:17
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: Lazy Girl

vi har verkligen samma musiksmak du & jag...och jag måste också ha musik...typ jämt..går alltid runt med ipod.
XXX

2007-03-08 @ 13:34:35
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: C

Lazy Girl
Love music. Skulle inte klara en dag utan!!:-)/C

2007-03-08 @ 13:56:36
URL: http://rivieraglitz.blogg.se
Postat av: mandi

Haha, det med godisen var det roligaste jag hört på länge. Påminner mig om en kompis till mig. När hon var liten var hennes älsklingsfärg egentligen grön men hon sa brun till alla bara för hon tyckte synd om den färgen som ingen annan gillade.

2007-03-08 @ 19:05:27
URL: http://mandimoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback