Telefonsamtal och moraltanter.......

Nattade vid 12. Good girl. Klockan 10 över 1 ringer telefonen, hemtelefonen som är kvar på "nedervåningen" eftersom den behövde laddas. Tänkte att det säkert var C så jag orkade inte springa ner. 2 sekunder senare ringer mobilen. Och den är alltid brevid sängen när jag sover (just in case - mörkrädd som jag är...:-).



Det var L. Hon är ju världens bästa L och får ringa när hon vill så vi pratade tills klockan var 2!!! Under vårt samtal börjar det regna ute och när vi väl lägger på låter det som om jag ligger under en skördetröska - VÄRSTA störtskuren!!!!!!! Så den håller mig vaken till 3.... Pust.... VILL BARA SOVA!!! Så, runt 3 är det relativt tyst och jag försöker verkligen sova. KVART ÖVER TRE GÅR SPRINKLERSEN IGÅNG I TRÄDGÅRDEN...... Man  kan väl lätt säga att jag var på väg ut för att tysta dem en gång för alla.......  Så kanske vid kvart i 4 - 4 somnade jag. GÄSP!

Hahah, what then... KL 8 ringer det igen. C. Hard guess.... Och hon har betett sig som värsta moraltanten de senaste dagarna gällande allt och alla.... Men hon ringer för att tala om att hon igår minsann..... ja.... censur.. censur.. och då undrar jag - vart tog den där moralen vägen??? Konstigt att vissa saker bara gäller en väg för vissa.... Anyway, hon gör som hon vill och jag är ingen moralkärring.. Men med tanke på att jag "bara" kysstes i lördags så tycker jag att hrmpf... somliga kanske skullle se över sina moraliska värderingar.... Ja, ja.. Vem bryr sig??

Nä, vädret kan dra någon annanstans. Grått. Just nu uppehåll men ändå. Ska regna till på fredag. :-(
Bonne journée!!!/C

Kommentarer
Postat av: Nollåttan

Aja,vad gör man inte för sina vänner?hade kompisen dragit över sin moralspärr?jag ser på festhångel som mänsklig rättighet,haha.tråkig med regn.hellre störtskurar än boring småregn som stockholm dras med..

Postat av: C

Nollåttan
Hhhahaha, ja det borde vara en mänsklig rättighet ;-) hihi.. Eh, ja, om vi säger så här.. C har haft mycket att säga om rätt oskyldiga saker (inte bara mitt hångel) som folk gjort och så gör hon själv något som.. eh.. ja - inte RIKTIGT stämmer överens med vad hon predikar om man säger så..

Nu skiner faktistk solen genom molnen. Tack och lov! Det är det som är fördelen med att vara här. Inte en dag går utan att man iaf ser solen!!
Ha det bra i småregnet.. Du får köpa ett paraply med en sol på! Eller sticka iväg! Det förtjänar du verkligen nu när du snart ska börja forska och allt!! ;-)
xx C

2007-03-07 @ 11:26:34
URL: http://rivieraglitz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback