Taxi till jobbet... No more, Tessan is back!


Jag vill ha snö. NU!
Men bara för att det är vackert. Det får gärna vara +25 grader samtidigt...!

Åkte taxi till jobbet idag igen. TACK o lov så ringde verkstaden på em och sa att bilen (min lilla "Tessan") var "nästan" klar.
-JAHA så synd. Jag kommer och hämtar henne ändå!
Sa jag, och hoppade in i en taxi från jobbet till verkstan. Jag tänkte att det var lika bra. För ju längre bilen står på verkstan ju dyrare blir det - i taxiresor räknat. Och man kan inte åka taxi fram och tillbaks till jobbet varje dag. Iaf inte om man bor i stan och jobbar utanför stan.... Så, de ska ringa när sista reservdelen kommit så får jag åka tillbaks igen. Oh well, det blir iaf billigare än nu...

Jag provade att åka buss i torsdags. Ingen HIT! Tog en buss till Odenplan från jobbet. Det var väl NÄSTAN ok. Men inte riktigt. Massor av folk och en chaufför som inte verkade veta vad skillnaden på broms och gas var så han använde dem växelvis i våldsam takt. NICE...

Så vid Odenplan skulle jag byta till 4:an. Där kunde man välja mellan att antingen kliva på framtill på bussen och att då stå i 20 meters kö i regnet först. Eller, om man hade giltig biljett kunde man knuffas på baktill av någon herre som jobbade på SL. Och, visst, man slapp kön som var framtill men å andra sidan så skuffades man in i något äckligt hav av sardiner. IKKK. Inte bara stod folk PÅ varandra. De luktade som sardiner också. TRAUMATISKT! Nä, nu när jag funderar på det så är det VERKLIGEN värt att spendera varje krona man tjänar på taxi till och från jobbet.. ;-)

Och på tal om traumatiska upplevelser så har jag varit med om 2(!) idag. Men nu är det nattadax så jag får uppdatera dem next time.
Nite!/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback